• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
26 خرداد 1398

فریب نخوریم! شرکت های بدون مجوز

از زمانی که در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت داشته ایم با انواع و اقسام اتفاقات عجیب و غریب روبرو شده ایم که اکثر آنها حاصل اعتماد اشتباه تعدادی از متقاضیان به شرکت های غیر مجاز فعال در این زمینه بوده است. شرکت هایی که مانند قارچ در شهر های بزرگ ایران رشد می کنند و اکثر آنها هدفی جز خالی کردن جیب متقاضیانی که هدفشان ساختن یک زندگی جدید در کانادا و سایر کشورهاست ندارند. اخیرا اخباری منتشر شده است که در داخل ایران با بعضی از این شرکت های کلاهبردار برخوردهایی شده و دلیل اصلی آن تعداد بسیار زیاد شاکیان بوده است. در بعضی موارد تعداد شکایات با بالای 100 عدد رسیده و این ها تنها تعداد کمی از متقاضیانی هستند که دل را به دریا زده و شکایت کرده اند و اکثر آنها به دلیل تهدیدهایی که می شوند جرأت شکایت ندارند.

برای نمونه چند مورد را که اخیراً با آنها مواجه شده ایم در این پست با شما به اشتراک می گذاریم:

مورد اول:

شرکت غیر مجاز برای سابمیت پرونده توریستی کانادا برای یک زوج درخواست 500 دلار کانادا کرده که ظاهرا قیمت مناسبی است! اما گفته اگر موفق به گرفتن ویزا شویم باید نفری 75 میلیون تومان هم پرداخت کنید و اگر ویزا دریافت نشد همان 500 دلار اول را فقط پرداخت کرده اید. نوعی ویزای تضمینی که خلاف قوانین است. اما این شرکت ها به چه شکل پرونده ها را سابمیت می کنند؟! این شرکت ها برای اینکه شانس گرفتن ویزا به ظاهر افزایش یابد و به 75 میلیون تومان خود برسند، انواع و اقسام مدارک تقلبی را برای اداره مهاجرت ارسال می کنند و در اکثر موارد متقاضی را در جریان نمی گذارند. از مدرک تحصیلی جعلی گرفته تا ویزای شنگن فتوشاپی و نامه بانک دستکاری شده. اگر پرونده موفقیت آمیز بود آنها نفری 75 میلیون تومان خواهند گرفت و متقاضی از همه جا بی خبر وقتی وارد کانادا می شود و آفیسر در فرودگاه از او چند سوال می پرسد و در اکثر موارد می فهمد که مدارک سابمیت شده جعلی است! در ادامه متقاضی مستقیماً به ایران دیپورت شده و 5 سال هم محروم می شود! اما در اکثر مواقع در زمان بررسی پرونده متوجه این مدارک جعلی شده و متقاضی را 5 سال محروم می کنند و روح متقاضی هم از این محرومیت خبردار نمی شود! چرا؟! چون آن شرکت غیر مجاز به جای اینکه نامه محرومیت 5 ساله را برای متقاضی بفرستد دوباره با شگردهای ساده فتوشاپی یک نامه تهیه می کند که نشان دهد متقاضی به دلیل عدم تمکن مالی یا … ریجکت شده است!

مورد دوم:

ویزای تحصیلی متقاضی به دلیل ارسال مدارک جعلی ریجکت شده و متقاضی اطلاعی از اینکه 5 سال محروم شده ندارد. تنها راه اطلاع از جزئیات پرونده و نتیجه واقعی آن سفارش نوت است. بعد از اینکه متقاضی در نوت متوجه شود که 5 سال محروم شده چه کاری می تواند انجام دهد؟ شکایت از آن شرکت در ایران منجر به این می شود که با تهدیدهای صاحبان شرکت مبنی بر سوء استفاده از مدارک آنها مواجه شود! اگر هم به اداره مهاجرت بگوید شرکت دیگری مدارک تقلبی برای آنها سابمیت کرده و روحشان خبر داشته هم سودی ندارد چون قبلا به اداره مهاجرت اعلام نشده که این پرونده توسط شخص ثالثی سابمیت شده و اعلام کردن آن بعد از محرومیت اول خود باعث محرومیت دومی است!

[livicon_evo name=”warning-alt.svg” size=”25px”][/livicon_evo] دقت کنید که به هیچ عنوان با شرکت هایی که لایسنس رسمی وکالت پرونده های مهاجرتی کانادا را ندارند برای پیشبرد کارتان همکاری نکنید.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”25px”][/livicon_evo] اگر پرونده شما دست هر شرکت یا وکیلی هست از او بخواهید که شماره عضویت رسمی خود را به شما ارائه دهد. همچنین وکیل شما باید مدارکی که نشان دهد خود را به عنوان وکیل شما معرفی کرده را هم به شما ارائه دهد.

 

به روز ترین اخبار مهاجرتی کانادا در وبسایت شرکت مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق)

امیر پوراسماعیل (وکیل رسمی مهاجرت کانادا):

[livicon_evo name=”check-alt.svg” size=”30px”][/livicon_evo]  Amir Pouresmael Janbaz Fomani (RCIC): R530641

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] برنامه های مهاجرتی کانادا را با گروه مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق) دنبال نمائید.

[livicon_evo name=”check-alt.svg” size=”30px”][/livicon_evo] امیر پوراسماعیل (وکیل رسمی مهاجرت با شماره عضویت R530641)

www.t.me/wikivisacanada

www.instagram.com/wikivisacanada

www.twitter.com/wikivisacanada

www.facebook.com/wikivisacanada

Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان