• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
میزان ساعت کار دانشجویان کانادا
11 اردیبهشت 1403

تغییر میزان ساعت کار مجاز برای دانشجویان در کانادا

وزیر مهاجرت کانادا امروز 29 آپریل اعلام کرد قانونی که به طور موقت به دانشجویان در کانادا اجازه می‌داد تا 40 ساعت در هفته کار کنند در روز 30 آپریل 2024 به پایان رسیده و تمدید نخواهد شد. از طرف دیگر اعلام شد که از پاییز سال 2024 به دانشجویان این اجازه داده خواهد شد که همزمان با تحصیل تا 24 ساعت در هفته کار کنند.

پیشتر دانشجویان اجازه داشتن که تا 20 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنند که به طور موقت از 15 نوامبر 2022 تا 30 آپریل 2024 به 40 ساعت در هفته افزایش پیدا کرد. همچنین دانشجویان در بازه‌های زمانی که در تعطیلات دانشگاهی هستند می‌توانند به صورت نامحدود کار کنند. البته توجه کنین که دانشجو فقط زمانی می‌تواند در کانادا شروع به کار کند که تحصیل خود را شروع کرده باشد و قبل از شروع اولین ترم تحصیلی حق کار کردن ندارد.

بر اساس آخرین تحقیقات منتشر شده اگر دانشجویان بیشتر از 28 ساعت در هفته کار کنند به طور محسوسی تاثیر منفی بر تحصیل آن‌ها خواهد گذاشت. کشور استرالیا نیز اخیراً به دانشجویان این کشور اجازه داده که تا 48 ساعت در هر دو هفته کار کنند.

مزایای کار همزمان با تحصیل در کانادا

کار همزمان با تحصیل به دانشجویان این امکان را می‌دهد که بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیل یا زندگی خود را تامین کنند. این سابقه کار صرفاً به عنوان درآمدزایی و آشنایی با محیط کار کانادا بوده و نمی‌توان از این سابقه کار همزمان با تحصیل برای برنامه‌های اقامت دائم مانند Skilled Worker استفاده کرد.

دانشجویان همچنین این امکان را دارند که داخل دانشگاه (On-Campus) به طور نامحدود کار کنند. دانشجو برای اینکه اجازه کار داشته باشد باید در استادی پرمیت او این اجازه کار قید شده باشد و همچنین SIN خود را دریافت کرده باشد.

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا)

امیر پوراسماعیل جانباز (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641. از سال 2015 در زمینه مهاجرت به کانادا در حال فعالیت هستم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان