• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
کرونا موسسات آموزشی
20 فروردین 1399

چگونه موسسات آموزشی می‌توانند از محصلین بین‌المللی در دوران شیوع کرونا حمایت کنند؟

یکی از چالش های پیش رو در کانادا این است که چگونه موسسات آموزشی می‌توانند از محصلین بین‌المللی در دوران شیوع کرونا حمایت کنند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] تعداد دانش آموزان و دانشجویان بین المللی کانادا در سال 2019 یک رکورد بود و این تعداد همچنان رو به رشد است. در سال گذشته، بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی خارجی مجوز تحصیل مقاطع بالاتر از دبیرستان را دریافت کردند و انتظار می رود که این تعداد در سال 2020 حتی بالاتر باشد.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] دانشجویان بین‌المللی تحت‌تاثیر اقدامات بی‌سابقه موسسات آموزشی و جوامع خود جهت جلوگیری از گسترش COVID-19 قرار گرفته‌اند. دوری از خانواده‌ها، کلاس های کنسل شده و یا جایگزین شده با جلسات آنلاین و نیز آینده نامشخص امتحانات باعث شده است که محصلین دچار سردرگمی شوند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] باید بدانیم سیاست ها و اقداماتی که به نفع کانادایی هاست، بعضاً ناخواسته محصلین بین المللی که جزئی از جوامع کانادایی هستند و با ویزای تحصیلی در این کشور حضور دارند را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد. اکثر دانشگاه ها برای تأمین نیاز دانشجویان شدیداً به حمایت از محصلینشنان می پردازند. اقدامات متعددی چه از نظر شخصی و چه از نظر آموزشی وجود دارد که مراکز آموزشی می توانند برای پشتیبانی از دانشجویان بین المللی انجام دهند.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] شناخت شرایط منحصر به فرد

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] استرس و فشار در زمان حاضر ممکن است بر دقت و صحت امتحانات یا ارزیابی ها تاثیر بگذارد. منطقیست که با صبر، انعطاف‌پذیری و درک این شرایط منحصر به فرد می توان به عبور از آن کمک کرد.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] برخی موسسات آموزشی ممکن است که در این دوران کرونا امتحانات را بصورت آنلاین ارائه دهند، بنابراین دانشجویان این فرصت را دارند که دانش خود را در مورد موضوع نشان دهند و نمرات در معرض خطر را بهبود بخشند. در این موارد، ممکن است تغییر وزن این نمرات ضروری باشد زیرا آنها نه تنها دانش دانشجویان بلکه تأثیرات گسترده تر این شرایط منحصر به فرد را منعکس می کنند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] مدارس دیگر ممکن است امتحانات نهایی را حذف کنند، با درک اینکه دسترسی به اینترنت، اختلافات منطقه زمانی، نگرانی ها در مورد اتصال و عدم نظارت در نهایت می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد. به جای امتحان نهایی، این مدارس می توانند تکالیفی ارائه دهند که به همین ترتیب درک دانش آموز از مطالب درسی را منعکس می کنند.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] آموزش آنلاین

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] اقدامی که بسیاری از موسسات آموزشی در دوران کرونا در پیش گرفته اند، انتقال کلاس ها به صورت آنلاین است. این یک روش برای اطمینان از حداقل اختلال در ارائه دوره است. دانشکده ها می توانند جلسات را به صورت زنده برگزار کنند و یا اینکه به امید دستیابی به کیفیت بالاتر فیلم و صدا جلسات را از پیش ضبط کنند. بسیاری از شرکتهای فناوری آموزشی حتی خدمات خود را به صورت رایگان ارائه می دهند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] ویدیو های از پیش ضبط شده به اساتید اجازه می دهد مدرسه کیفیت تصویر واضح تری را به دانشجویان ارائه دهند. این امر مخصوصاً برای کلاسهایی که دارای چندین بخش هستند یا برای تحویل دروس به تخته سفید نیاز دارند مفید است. این راه حل همچنین به دانش آموزان اجازه می دهد کلاس را در زمان مناسب برای خود تماشا کنند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] تدریس از طریق ویدئوی زنده یک گزینه دیگر برای مدارس است. برنامه‌های کاربردی مانند زوم و دیگر برنامه‌های webinar به مربیان اجازه می‌دهند که کلاس‌ها را با دانش آموزان انجام دهند. دانش آموزان می‌توانند از عملکرد چت برای پرسیدن سوالات استفاده کنند، و مربیان می‌توانند در تمام مدت پاسخگو باشند.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] پشتیبانی مجازی

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] ارتباط مداوم بین دانش آموزان یا دانشجویان با موسسات آموزشی در دوران کرونا بسیار مهم است. مربیان باید لیست کاملی از وظایف و منابع را برای دانش آموزان در کلاس های خود ارسال کنند. روشهای تماس و در دسترس بودن و منابع دانشگاهی شفاف باشند. با تعطیل شدن برخی خوابگاه ها، مدارس ممکن است دانش آموزان را به سمت گزینه های جایگزین سوق دهند زیرا بسیاری از دانش آموزان در این کشور خانواده ای ندارند.

[livicon_evo name=”circle.svg” size=”20px”][/livicon_evo] مربیان می‌توانند ساعات اداری مجازی یا پرسش و پاسخ را از طریق چت تصویری در نظر بگیرند. این یک فرصت عالی است که می‌توانند به دانش آموزان کمک کنند با هم ارتباط برقرار کنند. در این زمان، مدارس می توانند شهرت و اعتبار خود را باقابل اعتماد بودن، باتدبیر بودن و با احترام به محدوده نیازهای دانش آموزان شکل بدهند.

 

منبع: AB

 

[livicon_evo name=”flag.svg” size=”40px”][/livicon_evo] آینده از اینجا شروع می‌شود!

به روز ترین اخبار مهاجرتی کانادا در وبسایت شرکت مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق)

امیر پوراسماعیل (وکیل رسمی مهاجرت کانادا):

[livicon_evo name=”angle-wide-right.svg” size=”30px”][/livicon_evo] Amir Pouresmael Janbaz Fomani (RCIC): R530641

برنامه های مهاجرتی کانادا را با گروه مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق) دنبال نمائید.

www.t.me/wikivisacanada

www.instagram.com/wikivisacanada

www.twitter.com/wikivisacanada

www.facebook.com/wikivisacanada

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان