• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
خرید در کانادا و مقایسه قیمت ها با ایران
02 اردیبهشت 1399

مقایسه قدرت خرید در ایران و کانادا – مواد غذایی

مطلب اختصاصی ویکی ویزا کانادا

برای افرادی که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند بسیار مهم است که با قیمت اجناس در آن کشور آشنا باشند و بتوانند مقایسه منصفانه ای در این باره داشته باشند. هدف ما در شرکت ویکی ویزا کانادا این است که علاوه بر خدمات مهاجرتی، متقاضیان را تا حد امکان با کشور کانادا آشنا کنیم تا با برنامه ریزی بهتری زندگی خود را در این کشور آغاز کنند. در این مقاله قصد داریم مقایسه ای منصفانه از قیمت خوراکی ها در دو کشور کانادا و ایران با توجه به درآمد هر شخص در این دو کشور داشته باشیم. اعداد و تحلیل های ارائه شده در این مقاله تجربه شخصی بوده و صرفا یک ترجمه از وبسایت های مختلف نیست. بنابراین می توانید اطمینان بالایی نسبت به این اعداد و مقایسه ها داشته باشید و در صورتی که برنامه ریزی ای در مورد هزینه زندگی و خرید های خود در کانادا دارید این اطلاعات کمک زیادی به شما خواهد کرد.

مبنای درآمد و مقایسه قیمت

در این مقاله معیار درآمد را حقوق خالص (بعد از کسر مالیات) یک ساعت فردی که در این دو کشور حداقل دریافتی را دارد در نظر گرفته ایم.  برای کشور ایران حداقل درآمد در یک ساعت را 12 هزار تومان در نظر گرفته ایم که تقریبا معادل حقوق ماهانه 2 میلیون تومان است. برای کانادا نیز چون حداقل دستمزدها در هر استان متفاوت هست مبنا را برای استان انتاریو در نظر گرفته ایم که بیشتری مهاجران ایرانی را در خود جای داده است. مینیمم درآمد برای این استان بعد از کسر مالیات را حدود 12 دلار در ساعت در نظر گرفته ایم.

حال که مبنای دستمزد مشخص شده بهتر است که در مورد مبنای انتخاب قیمت خوراکی ها نیز مواردی را مشخص کنیم. در کشور کانادا نیز مانند ایران می توانید یک خوراکی را با کیفیت های مختلف و در نتیجه با قیمت های مختلف تهیه کنید که همه آنها نیز استاندارد لازم را از اداره بهداشت کانادا دارند. در این مقاله مبنا را تقریبا ارزان ترین قیمت یک خوراکی در نظر گرفته ایم که البته در خیلی از فروشگاه ها در دسترس شما بوده و می توانید با همین قیمت پایین و با کیفیت مناسب تهیه کنید. برای ایران نیز مبنا را فروشگاه های رسمی مانند شهروند و همچنین میادین تره بار در تهران قرار داده ایم که قیمت های استانداردتر و پایین تری را ارائه می کنند.

سایر نکات مربوط به خرید در کانادا

اگر در اینترنت دنبال تصاویر مربوط به خوراکی ها در کانادا باشید معمولا قیمت بر اساس هر پوند (454 گرم) است و نه بر اساس کیلوگرم. بنابراین به این مورد در سرچ های اینترنتی توجه داشته باشید. گاهی نیز قیمت ها در کانادا برای برخی خوراکی ها بر اساس هر عدد است. به طور مثال هندوانه در کانادا دانه ای به فروش میرسد و نه کیلویی. همچنین در بعضی مواقع اقلامی مانند آوکادو و حتی لیموترش نیز به صورت دانه ای به فروش می رسند.

توجه کنید که خوراکی ها در کانادا مالیات خرید ندارند و تنها غذاهای آماده شامل مالیات می شوند. به طور مثال غذاهای رستوران، غذاهای گرم و بسته بندی در فروشگاه های زنجیره ای شامل مالیات می شوند. از آن طرف، تمام میوه ها و سبزیجات، گوشت های خام، شیر، روغن و … بدون مالیات هستند.

مطابق جدول های زیر مشاهده می کنیم که یک ایرانی و یک کانادایی با یک ساعت دستمزد چه میزان از هر خوراکی را می توانند تهیه کنند. در انتها باز هم تاکید می کنیم که این قیمت ها حدودی می باشند و هم در ایران و هم در کانادا ممکن است در فصل های مختلف و همچنین شهرهای متفاوت قیمت ها کمی فرق داشته باشند اما به طور میانگین این قیمت ها صحیح می باشند (در اوایل بهار 1399).

 

سبزی و میوه ها

خرید در کانادا و مقایسه قیمت ها با ایران

 

خوراکی

ایران

کانادا

گوجه فرنگی

1.5 کیلو 1.7 کیلو

سیب زمینی

3 کیلو

3 کیلو

پیاز

3 کیلو

3 کیلو

خیار

2 کیلو

2 کیلو

بادمجان

4 کیلو

2 کیلو

قارچ

600 گرم

1.5 کیلو

پرتقال

3 کیلو

3 کیلو

سیب

2 کیلو 2.5 کیلو
موز 700 گرم

10 کیلو

انار

1.3 کیلو 2 کیلو

انگور

1.5 کیلو

2 کیلو

هندوانه 1 عدد متوسط

2 عدد متوسط

آوکادو یک سوم یک عدد متوسط

6 عدد متوسط

 

مواد پروتئینی و آجیل

خرید در کانادا و مقایسه قیمت ها با ایران

 

خوراکی

ایران

کانادا

گوشت گاو

120 گرم 1 کیلو
گوشت گوسفند 80 گرم

1 کیلو

مرغ کامل

800 گرم 2 کیلو
ماهی سالمون 150 گرم

800 گرم

میگو

100 گرم 600 گرم
کالباس 250 گرم

1.5 کیلو

شیر

1.2 لیتر 4 لیتر

پنیر

500 گرم

1 کیلو

تخم مرغ 12 عدد

30 عدد

پسته 70 گرم

600 گرم

 

سایر خوراکی ها

خرید در کانادا و مقایسه قیمت ها با ایران

 

خوراکی

ایران

کانادا

برنج غیر ایرانی متوسط 600 گرم

4 کیلو

نان سنگک

6 عدد 3 عدد
نوشابه کوکاکولا 330 سی سی 6 عدد

18 عدد

تن ماهی 180 گرمی

1 عدد 5 عدد
روغن سرخ کردنی 1.5 لیتر

4 لیتر

رب گوجه

800 گرم 2.5 کیلو
ماکارونی 500 گرمی 3 بسته

7 بسته

شکر

2 کیلو 8 کیلو
نخود 800 گرم

3 کیلو

عدس

800 گرم 3 کیلو
آب معدنی نیم لیتری (تعداد بالا) 11 عدد

80 عدد

 

رستوران ها

خرید در کانادا و مقایسه قیمت ها با ایران

 

در ادامه به مقایسه قیمت چند غذا در رستوران ها می پردازیم. یا توجه به تنوع و کیفیت مختلف غذاها در هر کشور، سعی کرده ایم قیمت غذاهای انتخاب شده بر اساس کیفیت متوسط باشد. در جدول زیر قیمت هر غذا بر اساس تعداد ساعت کار در آن کشور آورده شده است. در واقع کسی که حداقل درآمد در این کشورها را دارد برای خرید این غذای خاص باید چند ساعت کار کند. طبیعتاً هر چقدر میزان ساعت کاری کمتر باشد خرید غذا نیز راحت تر است.

نام غذا

ایران

کانادا

برگر با سیب زمینی

3 ساعت 30 دقیقه الی 1.5 ساعت
نوشیدن قهوه در کافی شاپ 1 الی 2 ساعت

10 تا 20 دقیقه

پیتزا متوسط

2 الی 3 ساعت 1 الی 1.5 ساعت
باقالی پلو با ماهیچه 8 ساعت

1.5 ساعت

چلو کباب کوبیده

2 تا 4 ساعت 1 ساعت
مرغ سوخاری یک نفره 2 تا 4 ساعت

1 ساعت

کله پاچه یک نفره

5 ساعت به بالا

2 ساعت

 

با مقایسه اعدادی که در جدول های بالا آورده ایم می بینیم که در مورد میوه و سبزیجات تفاوت زیادی بین ایران و کانادا وجود ندارد هر چند تا حدودی خرید میوه و سبزیجات در کانادا ارزان تر به نظر می رسد. مخصوصا اگر در مورد میوه های غیر بومی مثل موز، آوکادو و … بخواهیم صحبت کنیم که کفه ترازو کاملا به نفع کاناداست و خرید این اقلام در کانادا خیلی ارزان تر از ایران است. اما در مورد مواد خوراکی پروتئینی مثل گوشت، شیر، تخم مرغ و ماهی اختلاف قدرت خرید قابل ملاحظه بوده و برای یک کانادایی خرید این خوراکی ها بسیار آسان تر از یک ایرانی است. این قدرت خرید بالاتر در خوراکی هایی مانند ماکارونی، آجیل ها و حبوبات هم به روشنی قابل دیدن است.

 

[livicon_evo name=”flag.svg” size=”40px”][/livicon_evo] آینده از اینجا شروع می‌شود!

به روز ترین اخبار مهاجرتی کانادا در وبسایت شرکت مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق)

تماس با شرکت ویکی ویزا کانادا

امیر پوراسماعیل (وکیل رسمی مهاجرت کانادا):

[livicon_evo name=”angle-wide-right.svg” size=”30px”][/livicon_evo] Amir Pouresmael Janbaz Fomani (RCIC): R530641

برنامه های مهاجرتی کانادا را با گروه مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق) دنبال نمائید.

www.t.me/wikivisacanada

www.instagram.com/wikivisacanada

www.twitter.com/wikivisacanada

www.facebook.com/wikivisacanada

 

Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

Avatar
keyvan 29 اردیبهشت 1399

سلام خدمت شما.
سوال داشتم اول اینکه در سیستم اسپرس اینتری،فرق استخدام هماهنگ شده با نامزدی pn(نامینیشن استانی)چیه؟آیا اینها مربوط به اسکیل ورکر هستن یا اکسید و یا هردو؟
و جاب آفر اصطلاحاً به کدوم یک گفته میشه استخدام هماهنگ شده یا نامینیشن استانی؟
زمان گرفتن دعوت نامه قبل از ثبت نام در سیستم کارگر ماهر فدرال هستش یا بعد از وارد شدن به استخر باید دعوتنامه گرفت؟
بی نهایت ممنون میشم اگه اینا رو برام روشن کنید

Avatar
امیر پوراسماعیل (ادمین) 15 خرداد 1399

منظور شما از استخدام هماهنگ شده احتمالا همان جاب آفر است که حتما باید همراه با LMIA باشد تا امتیاز لازم را کسب کنید. منظور از نامزد استانی هم برنامه های استانی هست که باید نامینیشن دریافت کنید. در واقع باید ابتدا برای برنامه مهاجرتی یک استان اقدام کنید (اگر واجد شرایط هستید) و سپس مدارک شما توسط استان بررسی شده و در صورت تایید شما را نامینیت می کنند و در پول اکسپرس انتری 600 امتیاز بیشتر کسب می کنید. دعوت نامه را بعد از ورود به استخر یا همان Pool باید بگیرید.

Avatar
محمد 15 خرداد 1399

عالی بود ممنون

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان