بهترین کالج‌های کانادا

بهترین کالج‌های کانادا از نظر کیفیت آموزشی و شهریه در سطح ایده‌آل قرار دارند. یافتن بهترین دانشگاه برای تحصیل در کانادا به شرایط متنوعی بستگی دارد. از این عوامل می‌توان رشته تحصیلی، رتبه دانشگاه، شهریه و مقدار بودجه برای زندگی در شهر انتخاب شده را بیان کرد. کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و پرطرفدار برای تحصیل است که مجال شرکت در دوره‌های کارآموزی در کنار تحصیل را فراهم می‌کند.

با توجه به اینکه تحصیل در این کشور می‌تواند منجر به دریافت اقامت شود؛ لذا آشنایی با بهترین کالج‌های کانادا در سال جدید جزو اولویت‌های اصلی افراد علاقه‌مند به تحصیل در کانادا است.

مزایای تحصیل در کالج‌های کانادا

پیش از آنکه بهترین کالج‌های کانادا را به علاقه‌مندانِ تحصیل در این کشور پیشرفته معرفی کنیم، قصد داریم مزایای تحصیل در کانادا را بررسی نماییم.

یکی از مزیت‌های تحصیل در کالج‌های این کشور، به صرفه بودن شهریه است که شرایط تحصیل افراد با بودجه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

از دیگر خصوصیات مهم دانشگاه‌های کانادا، فراهم کردن فرصت کارورزی در کنار تحصیل در رشته مورد نظر است.

کوچک و کم جمعیت بودن کلاس‌های درس کمک می‌کند افراد مطالب را بهتر بیاموزند و همچنین تمرکز بالاتری را در کلاس درس تجربه نمایند.

از دیگر مزیت‌های تحصیل در این کشور باید به کوتاه بودن مدت زمان تحصیل اشاره کرد. با توجه به این ویژگی می‌توانید به راحتی در کنار تحصیل یک شغل پاره وقت برای تامین هزینه‌ها داشته باشید.

فرصت تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر ویژگی‌های تحصیل در کانادا است که مجال تحصیل در رشته مورد علاقه را به راحتی مهیا می‌کند.

متقاضی تحصیل در کالج‌های کانادا پس از اخذ ویزای تحصیلی می‌تواند، همراه (شامل همسر یا یکی از والدین) را با دریافت ویزای کاری یا ویزای بازدید برای آنها همراه خود به کانادا ببرد.

لیست بهترین کالج‌های کانادا در سال 2024

در این بخش برای راحتی علاقه‌مندان و متقاضیان، به معرفی بهترین کالج‌های کانادا به صورت جدول می‌پردازیم که می‌توانید آنها را مورد بازبینی قرار دهید.

بهترین کالج های کانادا

سنتنیال(centennial college)

هامبر(Humber college )

جورج براون (GBC)

سنکا (Seneca College)

رد ریور(Red River College)

آلگون کویین(Algonquin College)

دورهام(Durham College)

فلمینگ(fleming college)

سالت (Salt College)

معرفی بهترین کالج‌های کانادا

در بررسی بهترین کالج‌های کانادا نکات مهم بسیاری به چشم می‌خورد که از آن می‌توان، رشته، رتبه و شهری که کالج در آن قرار دارد را بیان کرد.

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال

کالج سنتنیال یکی از بهترین کالج‌های کانادا است که در شهر تورنتو قرار دارد. این کالج، جزو مراکز قدیمی برای تحصیل است که در زمینه رشته‌های هنری کاربردی فعالیت می‌کند. در سال 2016 کالج سنتنیال توانست رتبه 10 را از لحاظ کیفیت آموزشی کسب نماید. این کالج حاوی هفت دانشکده است که در شهرهای مشهور و کلان شهرهای تورنتو مشغول فعالیت هستند. هر کدام از این پردیس‌ها رشته‌های مختلفی را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهند.

از رشته‌های آنها می‌توان به علوم بهداشت و محیط زیست، تکنولوژی، کامپیوتر، بازرگانی، هتلداری، آشپزی، تکنسین خدمات اتومبیل، تبلیغات و روابط عمومی، هوا و فضا، حسابداری، امور مالی و غیره اشاره کرد.

کالج هامبر

Humber جزو بهترین کالج‌های کانادا است که برای تحصیل از کشورهای متنوع دانشجو می‌پذیرد و در تورنتو قرار دارد. این کالج جزو کالج‌های پلی‌تکنیک است و رشته‌های فنی و صنعتی را برای ادامه تحصیل به متقاضیان ارائه می‌دهد. Humber حاوی 2 پردیس است که به ترتیب در شهرهای تورنتو و اورنجویل قرار دارند. پردیس‌های شمال و لِیکشور، دو کالج مشهور هامبور هستند.

از رشته‌های تحصیلی پردیس شمال می‌توان به مدیریت، فناوری کاربردی، بهداشت، رسانه، هنرهای لیبرال، هتلداری و گردشگری اشاره کرد. پردیس لِیکشور نیز در زمینه رشته‌های مربوط به آموزش کودک، پرسنل خدمات اجتماعی و آموزش پلیس فعالیت می‌کند.

کالج جورج براون

جورج براون یکی دیگر از بهترین کالج‌های کانادا در سال 2024 است که میزبان رشته‌های کودک یاری، هنر و طراحی، مدیریت، خدمات اجتماعی، مهندسی، بهداشت، هتلداری و آشپزی، پرستاری و دیگر دوره‌ها است. این کالج بیشتر از 160 برنامه جهت تحصیل در کانادا برای متقاضیان عرضه می‌کند.

کالج سنکا

Seneca یکی دیگر از بهترین کالج‌های کانادا است که ساخت آن در شهر تورنتو انجام شد و در طبقه کالج‌های دولتی قرار دارد. این کالج در مجموع 11 دانشکده دارد که 4 دانشکده اصلی و 7 مورد دیگر در مناطق دیگر میزبان دانشجویان هستند. هر کدام از دانشکده‌ها رشته‌های متنوعی را جهت تحصیل ارائه می‌دهند که عبارتند از:

  • نیونهام: رشته‌هایی مانند مدیریت بازرگانی و تجارت، مهندسی، هواپیمایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره
  • سنکا در یورک: در این پردیس رشته‌هایی مثل انیمیشن، رسانه، زیست شناسی، شیمی و غیره
  • پردیس کینگ کالج سنکا: رشته‌هایی مانند اصول اولیه پلیس، پرستاری، خدمات اجتماعی، علوم رفتاری، آموزش اوایل دوران کودکی و غیره
  • مارکام کالج سنکا: رشته‌هایی مثل مدیریت، بازاریابی و جهانگردی
  • پیتربورو کالج سنکا: رشته‌های مربوط به هواپیما.

کالج رد ریور

کالج رد ریور جزو بهترین کالج‌های کانادا است که در مانیتوبا قرار دارد. این کالج نیز مانند سایر کالج‌های کانادا دارای دانشکده‌های مختلف با رشته‌های متنوع است. Red River در کشور کانادا، هشت دانشکده دارد. این پردیس‌ها رشته‌های مختلفی مثل هنرهای خلاق، کسب و کار و مهندسی را به متقاضیان ارائه می‌دهند. دانشگاه مورد نظر جایگاه 103 را در بین تمام دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور کسب کرده است.

کالج الگون کویین

از دیگر بهترین کالج‌های کانادا، Algonquin است که در شهر اتاوا قرار دارد. این کالج به صورت مکرر در لیست 50 کالج برتر قرار گرفته است. از دانشکده‌های این کالج می‌توان به اتاوا، پمبروک و پرت اشاره کرد. رشته‌های این دانشکده‌ها شامل، حسابداری و پرستاری تا حسابداری و جوشکاری، نجاری، جنگلداری، تاریخ و فرهنگ و غیره است.

کالج دورهام

کالج Durham یکی دیگر از بهترین کالج‌های کانادا است که در شهر اوشاوا جای دارد. زبان تدریس رشته‌های متنوع این کالج، انگلیسی بوده که گزینه‌ای ایده‌آل برای دانشجویان از کشورهایی مثل ایران است. این موسسه آموزشی در سال 2019 در Webometrics و Research Infosource Inc موفق به کسب رتبه شد. کالج دورهام حاوی هشت دانشکده است که رشته‌های متنوعی را برای علاقه‌مندان ارائه می‌دهد. در این دانشکده‌ها رشته‌هایی مانند بازرگانی، بهداشت، هتلداری و باغبانی، مطالعات لیبرال، رسانه، هنر و طراحی و غیره تدریس می‌شوند.

کالج فلمینگ

کالج فلمینگ نیز در لیست بهترین کالج‌های کانادا قرار دارد. این کالج در پیتربورو در استان انتاریو واقع شده است و بیش از 16000 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند. زبان آموزش در این دانشگاه، انگلیسی است که برای متقاضیان ایرانی می‌تواند عالی به نظر برسد. این کالج، 6 دانشکده دارد که هر کدام مختص رشته‌ای خاص است. از رشته‌هایی که در این کالج تدریش می‌شوند می‌توان به تجارت و تکنولوژی، هنر و طراحی، بازرگانی، علوم و هنرهای عمومی، بهداشت و سلامتی و عدالت و توسعه جامعه اشاره کرد.

کالج سالت

یکی دیگر از بهترین کالج‌های کانادا در سال 2024، سالت است که در استان انتاریو قرار دارد. در این دانشگاه می‌توان به صورت تمام وقت و نیمه وقت اقدام به تحصیل نمود. مهمترین رشته‌هایی که در این کالج‌ها تدریس می‌شوند عبارتند از   کسب و کار، تجارت و حمل و نقل ماهر، دانشکده محیط طبیعی، زبان و ارتباطات، آشپزی، علوم مهندسی، تعمیرات هواپیما و اعتیاد و مطالعات بهداشت روان.

کانادا جایی است که تمامی مردم دنیا با هر فرهنگی می‌توانند با هم زندگی و کار کنند. این کشور دارای بهترین کالج‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است اما این بدان معنا نیست که کانادا فقط یک مکان عالی برای مطالعه است بلکه بهترین مکان دنیا برای شروع یک زندگی جدید و پر از فرصت است.

برای شروع تحصیل در کالج‌های کانادا و ساختن زندگی جدید خود در کشور کانادا می‌توانید هم‌اکنون با مشاوران و وکلای مهاجرتی ویکی ویزا کانادا به شماره 02122543492 تماس حاصل فرمایید و راهنمایی‌های لازم برای دریافت پذیرش از بهترین کالج‌های کشور کانادا را دریافت کنید.

سوالات متداول

چند کالج در کانادا وجود دارد؟

طبق اعلام دولت کانادا، 213  کالج در کانادا وجود دارد.

آیا هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا ارزانتر از دانشگاه‌ها می‌باشد؟

بله زیرا هزینه شهریه کالج‌های کانادا ارزانتر از دانشگاه‌ها می‌باشد.

آیا برای تحصیل در کالج‌های کانادا باید ویزا داشته باشم؟

بله، برای تحصیل در کالج‌های کانادا پس از اخذ پذیرش از کالج مدنظر خود، باید برای اخذ ویزای تحصیلی درخواست دهید تا بتوانید وارد کشور کانادا شوید.

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا ارزانتر است یا کالج‌های آمریکا؟

بر اساس گزارش‌ها،  شهریه کالج‌های کانادا 27 درصد مقرون به صرفه‌تر از شهریه در دانشگاه‌های ایالات متحده است .  با این حال، هزینه‌های تحصیل تنها عاملی نیست که باید در نظر گرفته شود زیرا هزینه زندگی دانشجویی در کانادا نیز بسیار پایین‌تر از آمریکا است.

شهریه کالج‌های کانادا چقدر است؟

شهریه کالج‌های کانادا در سال 2024 به طور میانگین از 8000 تا 16000 دلار کانادا است و این هزینه با توجه به شهرت کالج، رشته‌ای که در آن مشغول به تحصیل می‌شوید و شهری که کالج در آن قرار داد، متغیر می‌باشد.

شرط سنی برای پذیرش در بهترین کالج‌های کانادا چیست؟

درست است که دولت کانادا می‌گوید هیچ شرط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی وجود دارد اما با توجه به تعداد پذیرش و ریجکتی‌های ویزای تحصیلی بهتر است افرادی که برای پذیرش در کالج‌های کانادا درخواست می‌دهند دارای محدوده سنی 18 الی 25 سال باشند.
فهرست مطالب