ویزای کار IMP کانادا

ویزای کار IMP کانادا

ویزای کار IMP کانادا یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی برای مهاجرت نیروهای خارجی ماهر به کشور کانادا محسوب می‌شود. 

کانادا یکی از مهم‌ترین کشورهای مهاجرپذیر است که سالانه تعداد زیادی مهاجر را متناسب با شرایط و ضوابط خاصی می‌پذیرد. 

امروزه تعداد زیادی از ایرانیان در این کشور اقامت دارند و به جایگاه‌های شغلی و تحصیلی مناسبی دست پیدا کرده‌اند. شاید مدتی است که فکر مهاجرت به کشور کانادا نیز ذهن شما عزیزان را قلقلک می‌دهد اما از مراحل سخت و پیچیده مهاجرت به این کشور هراس دارید. 

اگر جزو این گروه هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید که قرار است در مورد آسان‌ترین و بهترین ویزای کار کانادا یعنی ویزای IMP کانادا صحبت کنیم و مسیر مهاجرت را برای شما راحت‌تر نماییم. این نوع ویزا که در قالب ویزای کار برای متقاضیان عرضه می‌شود، مهاجرت به کانادا را بسیار راحت کرده است.

ویزای کار IMP کانادا چیست؟

ویزای کار IMP یا (International Mobility Program) به نوعی برنامه یا قرارداد پویای بین‌المللی گفته می‌شود که کشور کانادا به منظور جذب نیروهای خارجی ماهر و متخصص با کشورهای مختلف امضا کرده است. 

مطابق این قرارداد، هر نیروی خارجی که بتواند از نظر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای کشور کانادا مناسب و کارآمد باشد، بدون نیاز به پشت سر گذاشتن مراحل سخت مهاجرت و دریافت مجوز LMIA توسط کارفرمایان کانادایی به صورت موقت استخدام می‌شود.

با قاطعیت می توان گفت که برنامه آی ام پی کانادا، شرایط مهاجرت را برای نیروهای کار کشورهای مختلف بسیار آسان کرده است. بدون شک نیروهای ایرانی از جمله اصلی‌ترین نیروهای خارجی کانادا محسوب می‌شوند که می‌توانند با تکیه بر دانش و تخصص خود از طریق این قرارداد به کشور کانادا مهاجرت کنند و جایگاه‌های شغلی مناسبی را به خود اختصاص دهند. 

مزایای اخذ ویزای کار IMP چیست؟

هر روش مهاجرتی به کشورهای مختلف دنیا، از جمله کشور کانادا دارای مزایا و معایبی می‌باشد. ویزای IMP کانادا به عنوان یکی از روش‌های مهاجرتی به این کشور پهناور، دارای مزیت‌های بسیاری می‌باشد. در زیر به چند مورد از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

انواع برنامه‌های IMP کانادا

از طریق ویزای IMP کانادا می‌توان تحت عنوان برنامه‌های مختلف بسیاری به کشور کانادا مهاجرت کرد. در جدول زیر به چند مورد از مهم‌ترین و محبوب‌ترین این برنامه‌ها که زیر مجموعه روش مهاجرتی IMP هستند، اشاره می‌کنیم:

نوع برنامه

شرایط

برنامه اجازه کار پس از تحصیل در کانادا

دانشجویانی که در شهرها و دانشگاه‌های مختلف کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند تحت عنوان این برنامه به دنبال کار بگردند و با پیدا کردن کار، ویزای IMP کانادا را به دست بیاورند.

برنامه انتقال داخل شرکتی ICT

آن دسته از شرکت‌هایی که خارج از کشور کانادا فعالیت می‌کنند ولی در داخل خاک کشور کانادا نیز شعبه فعال دارند، می‌توانند کارکنان خود را تحت عنوان برنامه ویزای IMP کانادا به این کشور انتقال دهند.

ویزای کارآفرینی و خوداشتغالی C11

آن دسته از افرادی که تحت عنوان کارآفرین شناخته می‌شوند، می‌توانند برنامه‌های خود را در کشور کانادا نیز پیاده کنند و از این طریق به کشور کانادا مهاجرت کرده و ویزای IMP کانادا را اخذ نمایند.

نیروی کار فعال در زمینه فیلم و تلویزیون

افرادی که در زمینه فیلم و تلویزیون در کشور خود فعال هستند، می‌توانند از طریق ویزای IMP کانادا به این کشور مهاجرت کنند.

ویزای کار مشاغل خاص C10

افرادی شاغل در حوزه‌های خاص که به ندرت در کشور کانادا به  یافت می‌شوند، مثل نوازندگی سیرک، ماموران امنیتی و انتظامی فرودگاه، افرادی که در زمینه جوشکاری ریل‌ها فعالیت می‌کنند و … .

Charitable Worker

موسسان خیریه یا افرادی که به هدف انجام کار خیر به کانادا مهاجرت می‌کنند.

Religious Worker

افرادی که با هدف کارهای مذهبی قصد مهاجرت به کانادا را دارند.

نیروی کار فرانسوی زبان

افرادی که مسلط به زبان فرانسوی هستند و به دنبال اجازه کار در کانادا میگردند.

لازم به ذکر است که علاوه بر برنامه‌های بالا، برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که افراد می‌توانند از طریق این برنامه‌ها به کشور کانادا مهاجرت کنند. از جمله برنامه‌های دیگر می توان به برنامه کار آفرینی استانی کانادا، اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری، ویزای همراه دانشجوی کانادا و … اشاره کرد که پرداختن به همه آن ها خارج از حوصله این مطلب است، شما میتوانید دیگر مقالات سایت را در مورد روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا مطالعه بفرمائید.

شرایط دریافت ویزای IMP کانادا

  • مدرک تحصیلی معتبر یکی از مهم‌ترین شرایط این نوع ویزا تلقی می‌شود. حداقل مدرک مورد تأیید برای دریافت ویزایپIMP کانادا، مدرک کارشناسی (لیسانس) است .اما در صورتی که فرد مدرک فوق دیپلم داشته باشد اما رزومه کاری قوی و شاخصی داشته باشد، می تواند با رزومه قوی خود، مدرک فوق دیپلم را ارائه دهد تا شانس او برای دریافت ویزای IMP بالا رود.
  • سوابق کاری فرد باید کاملا معتبر و قوی باشد. فرد باید در طول سال‌های کاری خود در سمت شغلی مدیریت یا هر سمت تخصصی دیگر، بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. علاوه‌براین، فرد باید در سه سال گذشته حداقل یک سال در سمت کاری مناسبی باشد.
  • نیروی خارجی باید تمکن مالی کافی را در طول مدت زمانی که می‌خواهد در کشور کانادا اقامت کند، ارائه دهد.
  • مدرک زبان جزو الزامات این نوع ویزا قلمداد نمی‌شود اما در صورتی که فرد می‌خواهد شانس خود را برای دریافت ویزای IMP افزایش دهد، بهتر است که مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی مناسبی ارائه دهد.
  • فرد باید از نظر جسمی و روحی سلامت کافی داشته باشد. زیرا عدم سلامتی فرد در هر کدام از جنبه‌های روحی یا جسمی او امکان دریافت ویزای کارIMP کانادا را کاهش می‌دهد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کار IMP

مدارک لازم برای دریافت ویزای IMP کانادا شامل موارد زیر می‌شوند:

مدرک تحصیلی معتبر

سوابق کاری مناسب

گواهی سلامت شامل آزمایشات پزشکی

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

مدارک هویتی معتبر مانند شناسنامه و پاسپورت

مدارک شغلی مانند رزومه کاری، قراردادهای کاری، سوابق بیمه و …

مدارک مالی مانند گردش حساب چندین ماه اخیر، تمکن مالی و …

بدیهی است هر میزان که مدارک تحصیلی و سوابق کاری فرد بهتر باشد، رزومه او قوی‌تر می‌شود و شانس دریافت ویزای کار IMP برای فرد از طرف آفیسر افزایش می‌یابد زیرا کشور کانادا نیاز به نیروهای کاری ماهری دارد که بتواند از طریق آن‌ها بستر مناسبی را برای ارتقای کشور خود در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی فراهم کند. بنابراین نیروی کاری که دانش زبان کافی و رزومه قابل قبولی نداشته باشد از طرف کارفرماهای کانادایی برای دریافت این نوع ویزا انتخاب نمی‌شوند.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق IMP

1. ارسال رزومه برای کارفرمایان کانادایی

نیروی خارجی می‌تواند در داخل یا خارج از کشور کانادا برای دریافت ویزایIMP کانادا درخواست دهد اما در صورتی که فرد در داخل کشور کانادا باشد و در استان کبک ساکن باشد نمی‌تواند برای دریافت این نوع ویزا اقدام کند. افرادی که می‌خواهند برای کارفرمای کانادایی کار کنند، ابتدا باید همه مدارک مورد نیاز را آماده نمایند سپس از طریق سایت‌های کاریابی کانادایی برای دریافت جاب آفر مناسب به کارفرماهای کانادایی درخواست بدهند.

در صورتی که فرد موفق شود از یک کارفرما در کشور کانادا جاب آفر دریافت کند، باید شماره شناسه مدنظر را که کارفرما پس از طی کردن یکسری مراحل در کشور کانادا پشت سر گذاشته است از او دریافت کند. این شماره شناسه برای پذیرش فرد ضروری می‌باشد.

سپس فرد باید وارد وبسایت دولت کانادا شود و درخواست اخذ ویزای IMP خود را ثبت نماید سپس هزینه‌ای را که برای درخواست او مشخص شده است بپردازد و اپلای خود را به صورت آنلاین یا کتبی انجام دهد.

پس از اینکه فرد چک لیست مدارک مورد نیاز را دریافت کرد باید فرم درخواست ویزای IMP کانادا و سایر مدارک ضروری را تکمیل نماید و سپس مدارک را در سایت مورد نظر آپلود کند یا از طریق پست به کشور کانادا ارسال کند سپس منتظر پاسخ باشد.

در صورتی که درخواست نیروی کار خارجی برای این نوع ویزا با موافقت کشور کانادا مواجه شود، برای او یک معرفی نامه به منظور اجازه کار در کشور کانادا فرستاده می‌شود. در نهایت پس از ورود نیروی کار خارجی به کشور کانادا در ازای گرفتن معرفی نامه ، ویزای کار به او داده می‌شود.

هزینه اخذ ویزای IMP کانادا

هزینه دریافت مجوز IMP کانادا بسته به شرایط مختلف متفاوت است. در صورتی که جاب آفر از سمت کارفرما برای فرد آمده باشد و افراد خانواده فرد نیز قصد داشته باشند با او به کشور کانادا مهاجرت کنند، هزینه امور و انگشت نگاری های فرد و خانواده او در کل حدود 640 دلار کانادا می‌شود که جرئیات این هزینه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

نوع درخواست

هزینه (دلار کانادا)

ورک پرمیت

155

هزینه انطباق کارفرما

230

امور بایومتریک (به ازای هر نفر)

85

انگشت نگاری همراهان (همسر، فرزند و …)

170

تمکن مالی 

علاوه‌ بر هزینه‌هایی که برای ثبت درخواست ویزای IMP کانادا باید بپردازید، متقاضیان باید مبلغی را به عنوان تمکن مالی (اثبات توانایی مالی کافی در هزینه‌های زندگی خود و خانواده) به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهد. تمکن مالی می‌تواند شامل گردش حساب سه ماه اخیر، سند ملک و هر نوع مدرکی دال بر اثبات توانایی مالی باشد. علاوه‌براین، میزان مبلغ تمکن مالی که فرد باید ارائه دهد با توجه به تعداد اعضای خانواده او متفاوت می‌باشد و از 26620 دلار کانادا تا 65000 دلار کانادا می‌باشد.

دلایل ریجکتی ویزا IMP کانادا

ویزای کار IMP کانادا ممکن است به علت برخی دلایل ریجکت شود. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارسال نادرست و غیر اصولی درخواست ویزا
  • عدم تکمیل مدارک
  • عدم رعایت کردن یکسری دستورالعمل‌های خاص و همچنین عدم پر کردن درست و قانونی فرم‌ها
  • نقص در مدارک تحصیلی یا کاری
  • نداشتن دانش زبان کافی
  • عدم توانایی مالی کافی یا همان تمکن مالی

مشاوره دریافت ویزای کار IMP کانادا

اگر مهاجرت آسان به کانادا جزو رویاهای شما می‌باشد اما می‌خواهید در عین حال در این کشور کار کنید تا هزینه‌های زندگی خود و خانواده‌تان را پرداخت نمایید، ویزای کار IMP مناسب شما است به شرط آنکه بتوانید تمامی مراحل مورد نیاز برای اخذ آن را به خوبی طی نمایید تا ویزای کار موقت IMP شما صادر شود. مشاوران و وکلای مهاجرتی مجرب ویکی ویزا کانادا با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت کاری، تحصیلی و سرمایه گذاری در کانادا همراه شما عزیزان خواهند بود تا ویزای IMP خود را به راحتی دریافت نمایید. تنها کافی است با ما تماس بگیرید!

سوالات متداول

چند مدت پس از درخواست برای اخذ ویزای کار IMP کانادا، آن را دریافت خواهم کرد؟

با توجه به گزارش اداره مهاجرت کانادا، پس از ثبت درخواست متقاضیان برای اخذ ویزای IMP آنها می‌توانند نتیجه پذیرش یا ریجکتی را در مدت 16 هفته دریافت نمایند.

آیا امکان تبدیل ویزای کاری IMP به اقامت دائم کانادا وجود دارد؟

پس از اخذ ویزای IMP کانادا و اقامت موقت یک ساله در این کشور، واجد شرایط درخواست اقامت دائم خواهید بود. پیش نیاز این درخواست، پیشنهاد شغلی و نمره 6 در آزمون آیلتس است که البته حداقل نمره 6 در هر یک از چهار مهارت (ریدینگ، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن) می‌باشد.

بهترین سایت‌های کاریابی کانادا برای اخذ جاب آفر کدامند؟

سایت‌های زیر بهترین سایت‌های کاریابی برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمایان کانادایی و به دنبال آن اخذ ویزای IMP کانادا می‌باشد.

برای اخذ ویزای IMP کانادا باید چند سال سن داشته باشم؟

محدودیت سنی برای اخذ ویزاهای کاری کانادا وجود ندارد اما متقاضی باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.

آیا ویزای کار IMP کانادا نیاز به مجوز LMIA دارد؟

خیر برای کار با ویزای IMP کانادا نیازی به مجوز LMIA نیست.

آیا امکان مهاجرت با خانواده بوسیله ویزای IMP کانادا وجود دارد؟

بله، متقاضیان برنامه IMP کانادا می‌توانند به همراه خانواده خود به کشور کانادا مهاجرت نمایند.

آیا برای اخذ مجوز کار IMP باید مدرک زبان داشته باشم؟

خیر برای شرکت در برنامه IMP کانادا نیازی به مدرک زبان نیست اما برای اخذ اقامت دائم پس از یک سال باید مدرک زبان ارائه دهید.

آیا با ویزای کار IMP کانادا می‌توان به استان کبک نیز مهاجرت کرد؟

خیر، استان کبک کانادا برنامه‌های خاص خود را دارد و برای مهاجرت به این استان باید از برنامه‌های مخصوص به همین استان استفاده نمایید.

تفاوت ویزای IMP با TFWP چیست؟

در حالت کلی نیروهای ماهر خارجی می‌توانند از طریق برنامه‌های نیروی کار موقت خارجیTFWP  و ویزای IMP  به کشور کانادا از طریق کار مهاجرت نمایند. برنامه TFWP نیاز به مجوز یا ارزیابی تأثیر بازار کار(LMIA) دارد. در حالی که ویزای IMP کانادا نیازی به LMIA ندارد و کارفرمای کانادایی می‌تواند به راحتی نیروهای متخصص و ماهر خارجی خود را به صورت موقت استخدام کند و شرایط کاری و زندگی مناسبی را برای آن‌ها در این کشور فراهم نماید.

مجوز LMIA چیست؟

LMIA مخفف Labor Market Impact Assessment می‌باشد که به معنای ارزیابی تاثیر بازار کار کانادا است. کارفرمایان کانادایی برای استخدام افراد خارج از کانادا باید این مجوز را ارائه دهند. بنابراین تمامی ویزاهای کاری نیاز به LMIA دارند؛ البته ویزای IMP از این قاعده مستثنی است.
فهرست مطالب