اقامت کانادا به روش سرمایه گذاری استانی

اقامت کانادا به روش سرمایه گذاری استانی

اقامت کانادا به روش سرمایه‌گذاری استانی یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا می‌باشد که برای افراد دارای مهارت، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیار مناسب است. 

هر استان در کانادا (به جز استان‌های کبک و نوناووت) با توجه به نیازها و شرایط اقتصادی منطقه‌ خود، برنامه‌ مختص به خود را دارد. برنامه سرمایه‌گذاری استانی کانادا به دنبال جذب سرمایه‌گذارانی می‌باشد که با سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار موجب رشد اقتصادی منطقه شوند. 

سرمایه‌گذاران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در استان‌های مختلف کانادا واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا شوند و از مزایای زندگی در این کشور از جمله اقتصاد پایدار، استانداردهای بالای زندگی و محیط مناسب برای رشد کسب و کارها بهره‌مند شوند. 

در این مقاله برای کسب اطلاع از تمامی شرایط و مزایای اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری با ما همراه باشید.

اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی چگونه است؟

برنامه سرمایه گذاری استانی کانادا که به اختصار PNP نامیده می‌شود، به دنبال جذب سرمایه گذاران از سراسر دنیاست تا بتوانند با توجه به نیازهای اقتصادی هر استان و با سرمایه گذاری در کسب و کارها موجب پیشرفت اقتصادی منطقه شوند. در ازای این سرمایه گذاری، کشور کانادا اقامت دائم خود را به سرمایه گذاران می‌دهد تا انگیزه لازم برای جذب این افراد را ایجاد کند.

برای اینکه اقامت سرمایه گذاری در کانادا را بگیرید لازم است توانایی خود در سرمایه گذاری در یک کسب و کار محلی و یا ایجاد یک کسب و کار جدید را نشان دهید. برای این کار باید فرایند زیر را طی کنید:

نشان دادن علاقه‌مندی به سرمایه گذاری (EOI):

شما باید علاقه خود به سرمایه‌گذاری در یک استان خاص و شرایط خود را به همان استان اعلام کنید.

دریافت دعوت نامه:

در صورتی که شرایط شما با نیازهای اقتصادی آن استان همخوانی داشته باشد، یک دعوت نامه از سوی استان مد نظر برای شما ارسال می‌شود.

ارسال طرح کسب و کار:

در این مرحله باید یک طرح کسب و کار جامع و کامل ارسال کنید که شامل مواردی مثل میزان سرمایه گذاری، تاثیرات اقتصادی و فرصت‌های شغلی ایجاد شده در اثر ایجاد کسب و کارتان باشد.

انجام سرمایه گذاری:

پس از تایید طرح کسب و کار، باید سرمایه‌گذاری لازم برای ایجاد یک کسب و کار جدید و یا خرید یک کسب و کار محلی را انجام دهید.

واجد شرایط شدن برای اقامت دائم کانادا:

پس از انجام کامل مراحل قبل، استان مد نظر شما را به عنوان فرد واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا به سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) معرفی می‌کند و می‌توانید از طریق این سازمان برای اقامت خود اقدام کنید.

در جدول زیر می­توانید برنامه‌­های مختلف سرمایه‌گذاری در استان­‌های کانادا را مشاهده کنید. در ادامه به جزئیات این برنامه­‌های استانی بیشتر پرداخته‌خواهدشد:

استان

حداقل سرمایه شخصی

حداقل میزان سرمایه گذاری

نام برنامه مهاجرتی

بریتیش کلمبیا

600,000 CAD

200,000 CAD

مهاجرت کارآفرینان

مانیتوبا

500,000 CAD

درون منطقه مرکزی مانیتوبا: 250,000 CAD

خارج از منطقه مرکزی مانیتوبا: 150,000 CAD

سرمایه گذاری در کسب و کار

انتاریو

درون منطقه تورنتوی بزرگ: 800,000 CAD

خارج از منطقه تورنتوی بزرگ: 400,000 CAD

درون منطقه تورنتوی بزرگ: 600,000 CAD

خارج از منطقه تورنتوی بزرگ: 200,000 CAD

کارآفرینی

ساسکاچوان

500,000 CAD

شهرهای رجینا و ساسکاتون: 200,000 CAD

بقیه مناطق: 300,000 CAD

کارآفرینی و کشاورزی

نوا اسکوشیا

600,000 CAD

150,000 CAD

کارآفرینی

جزیره پرنس ادوارد

600,000 CAD

150,000 CAD

اثر کسب و کار

برنامه سرمایه گذاری استانی بریتیش کلمبیا

برنامه سرمایه‌گذاری استانی بریتیش‌کلمبیا سرمایه گذاران و کارآفرینانی را هدف قرار داده که بتوانند در رشد اقتصادی استان بریتیش کلمبیا موثر باشند. 

حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه ۶۰۰ هزار دلار کانادا می‌باشد که از این مقدار باید حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا در یک کسب و کار محلی و یا کسب و کاری جدید سرمایه‌گذاری شود. 

با جذب افراد دارای تجربه در مدیریت کسب و کارها، فرصت‌های شغلی متعددی ایجاد می‌شود و در نتیجه‌ آن رشد اقتصادی استان بریتیش‌کلمبیا رقم می‌خورد.

برنامه سرمایه گذاری در کسب و کار مانیتوبا

این برنامه بخشی از برنامه کلی سرمایه‌گذاری استانی مانیتوبا می‌باشد که به طور خاص برای جذب افراد کارآفرین و صاحب کسب و کار طراحی شده تا بتوانند در استان مانیتوبا یک کسب و کار را با موفقیت اداره کنند. 

برای کسب اقامت سرمایه‌گذاری کانادا در این استان و از طریق این برنامه، باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید. 

در صورتی که کسب و کار خود را در مناطق مرکزی مانیتوبا برپا کنید باید میزان سرمایه گذاری شما بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار کانادا باشد اما اگر در مناطق خارج از مرکز قصد سرمایه‌گذاری دارید، حداقل میزان سرمایه گذاری به ۱۵۰ هزار دلار کانادا کاهش می‌یابد.

برنامه سرمایه گذاری استانی انتاریو برای کارآفرینان

شرایط اقامت سرمایه‌گذاری کانادا در استان انتاریو به منطقه‌ای که در آن قصد سرمایه‌گذاری دارید بستگی دارد. اگر به دنبال سرمایه گذاری در منطقه‌ی تورنتوی بزرگ هستید، باید حداقل ۸۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید که حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادای آن را در یک کسب و کار سرمایه گذاری کنید. 

به همین ترتیب اگر در خارج از این منطقه قصد سرمایه‌گذاری داشته باشید، اعداد به ۴۰۰ هزار دلار کانادا به عنوان سرمایه‌ کل و ۲۰۰ هزار دلار کانادا به عنوان مبلغ سرمایه‌گذاری در یک کسب و کار کاهش می‌یابند. 

استان انتاریو با این برنامه‌ جذب کارآفرینان به دنبال افزایش فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی استان می‌باشد.

اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی در ساسکاچوان

برای اینکه بتوانید برای مهاجرت با سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق استان ساسکاچوان اقدام کنید باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید. 

در صورتی که در شهرهای رجینا و ساسکاتون به دنبال راه‌اندازی کسب و کار و یا مزرعه باشید، نیاز است ۲۰۰ هزار دلار کانادا از سرمایه‌ی خود را سرمایه گذاری کنید اما اگر در شهرهای دیگر این استان قصد سرمایه گذاری داشته باشید، این عدد به ۳۰۰ هزار دلار کانادا افزایش می‌یابد.

سرمایه گذاری در استان نوا اسکوشیا 

اگر به دنبال سرمایه گذاری در کانادا هستید و استان نوا اسکوشیا را مقصدی مناسب در این کشور می‌دانید، می‌توانید از طریق این برنامه اقدام کنید که طبق وبسایت Canada.ca برای آن نیاز به حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه دارید. همچنین باید حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا از کل سرمایه‌تان را برای ایجاد یک کسب و کار جدید در این استان و یا خرید یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کنید.

برنامه جزیره پرنس ادوارد برای جذب سرمایه

برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید جزیره پرنس ادوارد را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. طبق قوانین این جزیره برای جذب سرمایه، کارآفرینان باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشند که حداقل ۱۵۰ هزار دلار کانادا از آن را برای ایجاد یا توسعه‌ یک کسب و کار هزینه کنند.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه‌های استانی

سرمایه گذاران بین المللی با استفاده از برنامه‌های سرمایه گذاری استانی کانادا می‌توانند مزایای زیادی کسب کنند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

دریافت سریع‌تر اقامت دائم کانادا

این برنامه‌های استانی مسیر دریافت اقامت دائم کانادا را هموارتر و سریع‌تر می‌کنند و سرمایه گذاران می‌توانند در مدت زمان کمتری نسبت به سایر مسیرهای مهاجرتی، اقامت دائم بگیرند.

هر استان برنامه‌ سرمایه‌گذاری خود را متناسب با نیازهای اقتصادی و اجتماعی خود تعریف می‌کند. سرمایه‌گذارانی که از طریق این برنامه‌ها اقدام می‌کنند به طور مستقیم در راستای نیازهای منطقه قدم برمی‌دارند و باعث افزایش اشتغال و رشد اقتصادی می‌شوند.

کانادا در شاخص‌های اقتصادی و شاخص‌های مربوط به فضای کسب و کار، به طور مداوم عملکرد خوبی داشته است که نشان از اقتصاد پایدار این کشور دارد. با سرمایه‌گذاری در کانادا علاوه بر بهره‌بردن از این اقتصاد پایدار در زندگی روزمره، خیالتان از بابت سرمایه خود نیز راحت خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های کشور کانادا کیفیت بالای زندگی در ابعاد مختلف می‌باشد. پس از کسب اقامت با سرمایه‌گذاری در کانادا شما به عنوان یک سرمایه‌گذار بین المللی می‌توانید از مواردی مثل سیستم آموزشی و دانشگاه‌های در سطح جهانی و سیستم بهداشت و درمان بسیار قوی کانادا بهره‌مند شوید. استان‌هایی مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا به ویژه برای تنوع فرهنگی و اقتصاد قوی خود مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران هستند.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری استانی به طور کلی با میزان سرمایه‌ نسبتا کمی که برای ورود نیاز دارند باعث ایجاد یک شرایط برد-برد هم برای کارآفرینان و سرمایه گذاران، و هم برای مردم منطقه می­شوند.

سرمایه‌گذاری در استان­‌های کانادا نقش مهمی در ایجاد شغل برای مردم منطقه دارد. همچنین این امر به سرمایه‌گذار این امکان را می­دهد تا در بستری مناسب کارهای نوآورانه ایجاد کند.

همه این مزایا که هم برای سرمایه­‌گذار و هم مردم استان­های مختلف کانادا دارای فایده می­باشند، برنامه‌­های سرمایه‌گذاری استانی را رونق بخشیده‌­اند. به طور کلی برنامه‌­های سرمایه‌گذاری استانی کانادا برای سرمایه‌گذار و کارآفرین امکان ایجاد کسب و کار مورد نظر خود را در بستری مناسب همزمان با امکان اقامت در کشوری امن و پیشرفته، فراهم می­کنند. همچنین این برنامه­‌ها باعث پیشرفت اقتصاد منطقه و به وجود آمدن فرصت­های شغلی بیشتر برای مردم کانادا می­شوند.

سوالات متداول

نامینیشن استانی کانادا چیست؟

نامینیشن استانی همان برنامه استانی کانادا است که مهاجرت به کانادا را از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی میسر می­کند. هر استان کانادا برنامه نامینیشن مربوط به خود را دارد.

راحت‌­ترین برنامه استانی کانادا کدام است؟

یکی از راحت­ترین برنامه‌های استانی کانادا، برنامه­ مربوط به استان ساسکاچوان می‌باشد. به دلیل رشد اقتصادی این منطقه و نیاز آن به سرمایه‌گذاری و نیروی کار، این برنامه استانی شرایط آسان­تری داشته و راه را برای مهاجرت به کانادا تسهیل کرده است.

آیا داشتن مدرک تحصیلی برای اخذ اقامت کانادا به روش سرمایه‌­گذاری استانی الزامی است؟

شرایط هرکدام از برنامه‌های استانی متفاوت با سایر برنامه‌ها می­باشد اما به طور کلی می­توان گفت که بیشتر برنامه‌­های استانی کانادا نیاز به داشتن حداقل مدرک تحصیلی خاصی ندارند اما داشتن تحصیلات بیشتر به افزایش شانس قبولی در این برنامه­‌ها کمک می­کند.
فهرست مطالب