برنامه پرستار خانگی Caregivers راهی برای اخذ اقامت دائم کانادا

برنامه پرستار خانگی Caregivers راهی برای اخذ اقامت دائم کانادا

برنامه پرستار خانگی Caregivers کانادا برای جذب افراد با مهارتی طراحی شده که توانایی مراقبت از کودکان، افراد مسن و افرادی که نیاز به مراقبت‌های خاص دارند، داشته باشند. 

با این برنامه هم کشور کانادا برای تقاضای رو به رشد این صنعت نیروی متخصص جذب می‌کند و هم افراد توانمند امکان دریافت اقامت دائم کانادا را پیدا می‌کنند. در واقع در ازای خدماتی که پرستاران خانگی برای جامعه‌ی کانادا انجام می‌دهند، کشور کانادا ابتدا مجوز کار و در ادامه اقامت دائم کانادا را به آن‌ها می‌دهد. 

در این مقاله‌ به بررسی کامل مراحل و شرایط مهاجرت به کانادا از طریق برنامه پرستار خانگی می‌پردازیم تا تمامی جوانب و مزایا و معایب آن را به شما معرفی کنیم.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق برنامه پرستار خانگی

درخواست دادن برای برنامه پرستار خانگی کانادا شامل چند مرحله می‌باشد که این مراحل برای اطمینان از واجد شرایط بودن افراد و تسهیل روند ورودشان به کانادا طراحی شده‌اند. در ادامه هر یک از این مراحل را بررسی می‌کنیم.

1 . بررسی معیارهای واجد شرایط بودن

افراد برای درخواست دادن برای برنامه پرستار خانگی کانادا (چه برنامه‌ی مراقبت از کودکان و چه برنامه‌ی مراقبت از افراد با شرایط خاص پزشکی)، باید شرایطی نظیر سابقه کار مرتبط، تحصیلات، مهارت زبان و داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی، داشته باشند.

سازمان IRCC برای بررسی پرونده‌های پرستاران خانگی مدت زمانی را اعلام می‌کند که بستگی به حجم درخواست‌ها و فاکتورهای دیگر دارد.

پرستاران خانگی باید به سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست دهند. برای این کار باید فرم مربوطه، مدارک مورد نیاز (مدرک اثبات سابقه کاری، مدارک تحصیلی و …)، مدرک مهارت زبان، نتایج تست‌های پزشکی و گواهی‌های دریافتی از پلیس را ارائه کنند.

برای تایید هویت باید به یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید تا از شما اثر انگشت و عکس بگیرند. امکان انجام این کار در ایران وجود ندارد و باید یکی از کشورهای همسایه را برای این کار انتخاب کنید.

پس از ارزیابی هر درخواست توسط سازمان IRCC، نتیجه نهایی به شما اعلام خواهد شد. در صورت تایید درخواست شما، مجوز کار برای شما صادر می‌شود و می‌توانید طبق شرایط برنامه پرستار خانگی کانادا مشغول به کار شوید.

پس از ورود به کانادا، پرستاران خانگی باید طبق معیارهای مجوز کارشان رفتار کنند و وظایف مشخص شده در کار خود را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای برنامه پرستار خانگی Caregivers کانادا

پرستاران خانگی برای ثبت درخواست خود برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی Caregivers، نیاز است مدارک مورد نیاز را آماده کرده باشند. مدارک مهم و ضروری برای ارسال درخواست عبارتند از:

علاوه بر اطمینان از صحت و اعتبار تمام مدارک گفته شده، در صورت نیاز باید ترجمه انگلیسی یا فرانسوی آن‌ها را نیز ارائه کنید. اگر نتوانید هر کدام از این مدارک را به موقع آماده کنید ممکن است روند بررسی پرونده شما با تاخیر مواجه شود و یا حتی منجر به رد شدن درخواست شود.

انواع برنامه پرستار خانگی در کانادا

به طور کلی دو برنامه‌ی اصلی برای پرستاران خانگی در کانادا وجود دارد که به منظور رفع نیازهای مختلف جامعه‌ی کانادا و شهروندان کانادایی طراحی شده‌اند.

برنامه مراقبت از کودکان 

  • وظایف
    • غذا دادن به کودک
    • عوض کردن پوشک و یا کمک به کودک در استفاده از سرویس بهداشتی
    • مدیریت زمان خواب کودکان
    • اطمینان از امنیت کودک در محیط خانه
    • پایش سلامت کودک
    • انجام فعالیت‌های متناسب با سن کودک
    • حمایت احساسی از کودک
    • و …
  • تجربه‌ی مورد نیاز: حداقل یک سال تجربه‌ی کاری مرتبط به صورت تمام وقت در طول ۳ سال گذشته
  • زبان مورد نیاز: ارائه مدرک مهارت در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی
  • پیشنهاد شغلی: باید از کارفرمای کانادایی تایید صلاحیت شده پیشنهاد کاری داشته باشید.

برنامه مراقبت از افراد با نیازهای پزشکی خاص 

  • وظایف
    • مراقبت‌های شخصی مثل حمام، لباس پوشیدن و …
    • مدیریت مصرف دارو
    • کمک در جابجایی‌های روزانه
    • انجام کارهای خانه مثل گردگیری، شستن لباس‌ها و …
    • حمایت احساسی از فرد
    • پایش وضعیت سلامت فرد
    • و …
  • تجربه‌ی مورد نیاز: حداقل یک سال تجربه‌ی کاری مرتبط با مراقبت‌های پزشکی به صورت تمام وقت در طول ۳ سال گذشته
  • زبان مورد نیاز: داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • پیشنهاد شغلی: پیشنهاد شغلی باید از سوی کارفرمای کانادایی باشد که صلاحیت آن تایید شده باشد.

پرستاران خانگی از طریق این روش‌ها می‌توانند برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. ارائه هرگونه مدرکی که توانایی شما را به عنوان پرستار خانگی نشان دهد مانند مدرک بین المللی نگهداری از سالمندان، می‌تواند مفید باشد و به مثبت ارزیابی شدن پرونده شما کمک کند.

حقوق پرستار خانگی در کانادا

درآمد پرستاران خانگی در کانادا به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شهر محل کار می‌باشد. در ادامه متوسط حقوق پرستار خانگی در ۵ شهر مهم کانادا آورده شده است:

شهر

متوسط درآمد سالانه به دلار کانادا

تورنتو

$42,000

ونکوور

$47,000

اتاوا

$38,000

کلگری

$34,000

مونترال

$39,000

 

مزایای مهاجرت از طریق برنامه پرستار خانگی کانادا

پرستاران خانگی و خانواده آن‌ها مزایای زیادی از طریق این برنامه به دست می‌آورند. به عنوان نمونه همراهان پرستار خانگی می‌توانند مجوز کار یا درس دریافت کنند. به این ترتیب می‌توانند در کانادا مشغول به کار و یا محصل شوند.

همین مسئله موجب می‌شود که افراد یک خانواده در کنار هم بمانند و چالش‌های زندگی در یک محیط جدید را راحت‌تر پشت سر بگذارند. 

علاوه بر این، تسهیلاتی نیز برای پرستاران خانگی و خانواده آن‌ها در نظر گرفته شده مثل کمک کردن برای پیدا کردن خانه، آشنایی با قوانین و فرهنگ کانادا، دسترسی به سیستم درمان مناسب و غیره. 

این خدمات به افراد کمک می‌کنند تا راحت‌تر و با دردسر کمتری با فضای جدید خو بگیرند و به آن عادت کنند. برخی استان‌ها علاوه بر موارد ذکر شده، مزایای دیگری نظیر پرداخت هزینه‌های نسخه‌های دارویی و لوازم پزشکی مورد نیاز تا سقف مشخص برای پرستاران خانگی و خانواده‌شان دارند.

سوالات متداول

آیا پرستاران خانگی ملزم به زندگی با کارفرمای خود هستند؟ 

در گذشته الزام به زندگی با کارفرما در این برنامه وجود داشت اما این الزام برداشته شده و پرستاران خانگی می‌توانند بدون زندگی با کارفرمای خود برای این برنامه اقدام کنند و مشمول آن شوند.

آیا می‌توان همسر یا فرزندان را به همراه خود به کانادا برد؟ 

بله، پرستاران خانگی که از طریق این برنامه قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌توانند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزا اخذ کنند. همچنین امکان دریافت مجوز کار یا مجوز درس برای همراهان وجود دارد.

سابقه کار مورد نیاز دریافت اقامت دائم ۲۴ ماه است یا ۱۲ ماه؟ 

طبق وبسایت Canada.ca سابقه کار مورد نیاز از ۲۴ ماه به ۱۲ کاهش یافته است و پرستاران خانگی با ۱۲ ماه سابقه کار می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق برنامه پرستار خانگی چه مدت طول می‌کشد؟ 

مدت زمان بررسی درخواست اقامت دائم کانادا برای پرستاران خانگی به چندین فاکتور از جمله کامل بودن اپلیکیشن از تمامی جهات و یا تعداد پرونده‌های در حال بررسی بستگی دارد. به طور متوسط ممکن است روند بررسی پرونده شما توسط سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از حدود چند ماه تا یک سال به طول بیانجامد.
فهرست مطالب