• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
تغییرات جدید دولت کانادا در جذب دانشجو
03 بهمن 1402

تغییرات جدید دولت کانادا در جذب دانشجو

مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا در تاریخ 22 ژانویه 2024 دستورالعمل جدید برای جذب دانشجویان بین‌المللی در سال‌های 2024 و 2025 را اعلام کرد. این تغییرات جدید دولت کانادا در جذب دانشجو به طور کلی شامل سه مورد مهم است که در ادامه به هر کدام خواهیم پرداخت.

تعیین سقف پذیرش دانشجو

دولت کانادا سقف جدیدی برای پذیرش دانشجوی بین‌المللی در دو سال پیش رو تعیین کرد. طبق این سقف، در سال 2024 فقط 364 هزار استادی پرمیت برای دانشجویان جدید بین‌المللی صادر خواهد شد. البته این سقف شامل صدور استادی پرمیت برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نمی‌شود و در واقع برای این مقاطع تحصیلی محدودیتی لحاظ نمی‌شود و تمدید استادی پرمیت نیز شامل این سقف نمی‌شود.

همچنین این سقف برای هر استان کانادا با توجه به جمعیت آن مشخص می‌شود. سقف صدور استادی پرمیت برای سال 2025 هنوز مشخص نشده است.

نکته قابل توجه دیگر این است که از 22 ژانویه 2024 تمامی پرونده‌های استادی پرمیت باید یک Attestation Letter نیز از اداره مهاجرت استان محل تحصیل خود دریافت کرده و ضمیمه پرونده کنند. تهیه این نامه برای همه متقاضیان (غیر از افرادی که قصد تحصیل در دوره‌های ارشد و دکترا و سایر دوره‌های Post-Graduate دارند، یا در مقاطع زیر دیپلم قصد تحصیل دارند و یا قصد تمدید استادی پرمیت دارند) اجباری هست و تمام استان‌ها باید تا قبل از 31 مارچ 2024 دستورالعمل تهیه این نامه را منتشر کنند.

تغییرات مجوز کار بعد از تحصیل یا PGWP

تغییرات صدور مجوز کار برای همسر دانشجو

طبق تغییراتی که در قوانین صدور اجازه کار همسر دانشجو صورت گرفته، از این به بعد فقط افرادی می‌توانند برای همسر خود درخواست اجازه کار دهند که در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا یا دوره‌های حرفه‌ای مانند پزشکی و وکالت در حال تحصیل هستند. به طور مثال اگر فردی متاهل بوده و در کالج در حال تحصیل هست، نمی‌تواند برای همسر خود درخواست اجازه کار دهد.

تاثیر این قوانین بر روی متقاضیان تحصیل در کانادا

  • اگر در حال حاضر در کانادا در حال تحصیل هستید این تغییرات هیچ تاثیر منفی بر روی شما ندارد.
  • اگر قصد تحصیل در مقاطع ارشد یا دکترا دارید این تغییرات تا حدی به سود شما هم بوده و اگر حتی طول تحصیل شما یک سال هم باشد می‌توانید از مزیت‌های اجازه کار بعد از تحصیل 3 ساله استفاده کنید.
  • اگر متاهل هستید و قصد تحصیل در کالج‌ها و یا مقاطع پایین‌تر از کارشناسی ارشد دارید، نمی‌توانید برای همسر خود درخواست اجازه کار دهید.
  • اگر قصد تحصیل در استان‌های کم جمعیت‌تر را دارید، این قوانین تاثیر زیادی بر کاهش شانس شما برای دریافت ویزا نخواهد گذاشت.

در روزهای آینده هر آپدیت جدیدی که مربوط به این تغییرات جدید اعلام شود در همین صفحه به روزرسانی و به اطلاع شما خواهد رسید.

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا)

امیر پوراسماعیل جانباز (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641. از سال 2015 در زمینه مهاجرت به کانادا در حال فعالیت هستم.

دیدگاه کاربران

حسام 4 بهمن 1402

آیا این قانون شامل کسانی که سابمیت کردن و منتظر جواب ویزا هستن هم میشه ؟

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا) 6 بهمن 1402

اگه منظورتون ظرفیت هست، قاعدتا بله برای پرونده‌‎هایی که مثلا پذیرش ترم سپتامبر 2024 رو دارن اون ظرفیت اعمال میشه.

احمدی 4 بهمن 1402

من 3 ماه پیش از کالج پذیرش گرفتم برای سپتامبر 2024 برای مقطع مستر. برای منم این تغییرات ریسکی داره؟

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا) 6 بهمن 1402

البته از کالج که برای مقطع فوق لیسانس نمی‌شه پذیرش گرفت. فوق لیسانس فقط در دانشگاه‌‌ها ارائه می‌شه. اگه فوق لیسانس از دانشگاه پذیرش دارین، نه این محدودیت شامل شما نمی‌شه.

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان