مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسه

سیاست‌های مهاجرتی کانادا فرصت‌های متعددی را برای افراد با مهارت‌های گوناگون از جمله مهارت در زبان فرانسه فراهم کرده است. زبان فرانسوی به عنوان یکی از مهارت‌های لازم برای بسیاری از این برنامه‌های مهاجرتی، تاثیر زیادی در قبول شدن افراد دارد و علاوه بر این به آن‌ها کمک می‌کند تا زندگی راحت‌تری در بسیاری از نقاط کانادا داشته باشند و با فرهنگ کانادا بهتر تطبیق پیدا کنند. 

در این مقاله به بررسی اهمیت یادگیری زبان فرانسه برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند می‌پردازیم و تاثیر آن در برنامه‌های مختلف مهاجرتی مثل برنامه‌ی جذب نیروی کاری متخصص کبک (QSWP)، اکسپرس اینتری (Express Entry) و برنامه‌های مهاجرت استانی را بررسی می‌کنیم. 

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق زبان فرانسوی را دارید لازم است که با برنامه‌های مختلف مهاجرتی کانادا آشنا شوید و با استراتژی درست نمره‌ خود در سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) را افزایش دهید تا شانس خود را برای ورود به کانادا بیشتر کنید.

اهمیت زبان فرانسه در راه‌های مهاجرت به کانادا

به علت اینکه در کشور کانادا هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی زبان رسمی کشور می‌باشند، یکی از پارامترهای تاثیر گذار در بسیاری از سیاست‌های مهاجرتی کانادا،‌ مهارت داشتن در این دو زبان می‌باشد. 

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا برای افراد دارای مهارت و سابقه‌ی کار، اکسپرس اینتری می‌باشد که برای قبول شدن در آن باید با سایر افراد رقابت کنید و نمره‌ بیشتری از مجموع بخش‌های ذکر شده در این برنامه کسب کنید.

تسلط بر زبان فرانسه می‌تواند نمره‌ی شما در CRS را تا ۳۰ نمره افزایش دهد که باعث می‌شود شانس شما در رقابت با سایر افراد افزایش یابد و بتوانید با احتمال بیشتری اقامت دائم کانادا را از طریق این برنامه به دست آورید.

برنامه‌های مهاجرت به کانادا با زبان فرانسوی

همانطور که اشاره کردیم، کانادا در سیاست‌های مهاجرتی برنامه‌های گوناگونی تعریف کرده که ضمن جذب افراد با مهارت، فرهنگ دو زبانی خود را نیز ارتقا دهد و از مزیت‌های فرهنگی و اقتصادی این پدیده به نحو احسن استفاده کند. 

پیشنهاد میکنیم آخرین خبر در مورد

برنامه جدید اخذ اجازه کار برای فرانسه زبان‌ها در کانادا

را مطالعه کنید.

در ادامه با جزئیات بیشتری برخی از این راه‌های مهاجرت به کانادا را بررسی می‌کنیم.

برنامه‌ی جذب نیروی کاری متخصص کبک (QSWP)

یکی از برنامه‌هایی که وزن زبان فرانسه در آن بسیار زیاد است، برنامه جذب نیروی کاری متخصص کبک می‌باشد. استان کبک یکی از استان‌های فرانسوی زبان کانادا می‌باشد که برای حفظ یکپارچگی در فرهنگ منطقه‌ی خود به مهارت زبان فرانسه مهاجران اهمیت زیادی می‌دهد.

متقاضیان این برنامه مهاجرتی طبق یک سیستم نمره دهی رنک بندی می‌شوند. در این سیستم فاکتورهایی مثل مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات، سابقه‌ی کار و سن تاثیر گذارند. 

چون استان کبک تمایل زیادی به جذب فرانسوی زبانان دارد، وزن این فاکتور نسبت به سایر پارامترها در سیستم نمره دهی کبک بیشتر است. بر اساس وبسایت Canada.ca در صورتی که مهارت زبان فرانسه داشته باشید احتمال قبولی شما به شدت افزایش پیدا می‌کند.

همانطور که گفته شد این برنامه اصلی‌ترین راه مهاجرت برای افراد متخصص به کانادا است که توسط دولت مرکزی کانادا ارائه می‌شود. در واقع ۳ مسیر برای استفاده از این برنامه وجود دارد: فدرال اسکیل ورکر، تجربه کانادایی و فدرال اسکیل ترید. 

در هر کدام از این روش‌ها پارامتر‌های متفاوتی برای کسب نمره و رقابت با سایر افراد وجود دارد اما با زیاد شدن رقابت در سال‌های اخیر، داشتن مهارت زبان فرانسوی بسیار تاثیر گذار شده است.

طبق این برنامه، هر استان با توجه به نیاز بازار کار آن منطقه می‌تواند جذب مهاجر داشته باشد. بسیاری از استان‌های کانادا در برنامه‌های خود یا مستقیما به دنبال افراد فرانسوی زبان هستند و یا به مهارت زبان فرانسه وزن می‌دهند. 

به عنوان مثال استان‌های انتاریو، منیتوبا و نیوبرانزویک از این دسته استان‌ها می‌باشند. این مسئله به طور کلی نشان دهنده‌ی اهمیت دو زبانه بودن افراد در اقتصاد این مناطق از کانادا می‌باشد.

به طور خلاصه می‌توان برنامه‌های ذکر شده را از منظر اثر زبان فرانسوی به صورت زیر مقایسه کرد:

برنامه مهاجرتی

توضیحات

اکسپرس اینتری

نمره اضافه برای مهارت زبان فرانسه

برنامه‌ی جذب نیروی کاری متخصص کبک

مهارت زبان فرانسه در برخی حالات نمره‌ اضافه دارد و در برخی دیگر داشتن مهارت زبان فرانسه الزامی می‌باشد.

برنامه مهاجرت استانی

مهارت زبان فرانسه در برخی از استان‌ها نمره اضافه دارد، برای برخی دیگر ارائه زبان فرانسوی الزامی می‌باشد.

تقویت مهارت زبان فرانسه برای مهاجران

تقویت مهارت زبان فرانسه نه تنها نمره‌ی CRS شما را افزایش می‌دهد بلکه امکان استفاده از برنامه‌های مختلف مهاجرتی کانادا را نیز برایتان فراهم می‌کند. 

وبسایت Canada.ca اطلاعات زیادی در رابطه با کلاس‌های تقویت زبان برای مهاجران تازه وارد در اختیارتان می‌گذارد که علاوه بر یادگیری زبان، به شما در سازگاری هرچه بیشتر با فرهنگ کانادا کمک می‌کنند. این کلاس‌ها که به طور خاص برای مهاجران طراحی شده‌اند، در سطح کشور کانادا وجود دارند و با ایجاد یک محیط آموزشی منحصر به فرد، امکان تمرین زبان فرانسه در سناریوهای مبتنی بر شرایط زندگی واقعی را برایتان فراهم می‌کنند.

موسسه

توضیحات

لوکیشن

YMCA

ارائه کلاس‌های زبان فرانسه برای مهاجران

بسیاری از شهرهای کانادا

مراکز فرهنگی محلی

ارائه دوره‌های مبتدی تا پیشرفته زبان فرانسه

سراسر کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌ها

ارائه دوره‌های فشرده زبان فرانسه

سراسر کانادا

فرصت‌های شغلی با داشتن مهارت زبان فرانسه

علاوه بر مزایای زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا، با داشتن مهارت زبان فرانسوی فرصت‌های شغلی بیشتری در کانادا خواهید داشت. 

دو زبانه بودن در بخش‌هایی مانند مشاغل دولتی، خدمات مشتریان و آموزش، به ویژه در استان‌های فرانسوی زبان مانند کبک و نیوبرانزویک، اهمیت ویژه‌ای دارد. کارفرمایان بیشتر به دنبال افراد دو زبانه هستند تا در ارتباطات شغلی عملکرد بهینه‌ای داشته باشند. 

به عنوان یک مهاجر این مسئله را حتما مد نظر داشته باشید تا در بازار کار امکان رقابت با سایر افراد را داشته باشید.

به عنوان مثال در استان کبک، فرانسوی بلد بودن برای بسیاری از شغل‌ها یک الزام می‌باشد، به خصوص در مشاغل دولتی و مشاغل مربوط به سیستم بهداشت و درمان. 

اکثر مهاجرانی که مهارت زبان فرانسه دارند بسیار راحت‌تر وارد بازار کار می‌شوند و معمولا شغل‌های بلندمدت‌تری پیدا می‌کنند که هم به رشد فردی خودشان کمک می‌کند و هم به رشد اقتصادی منطقه.

مزیت‌های داشتن مهارت زبان فرانسه در زندگی اجتماعی مهاجران

در نظر داشته باشید که یادگیری زبان فرانسه علاوه بر اینکه به شما کمک می‌کند تا نمره‌های بالاتری برای برنامه‌های مهاجرتی کانادا کسب کنید، بعد از مهاجرت به کانادا نیز به کمک شما خواهد آمد. وقتی که زبان فرانسه بلد باشید، بهتر می‌توانید با افراد گوناگون ارتباط برقرار کنید و بیشتر با جامعه اخت پیدا می‌کنید.

سوالات متداول

آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق زبان فرانسوی امکان پذیر است؟

بله؛ برخی از مدارس و دانشگاه­های کانادا، به ویژه آن­هایی که در استان کبک قرار دارند، برنامه­های تحصیلی متعددی را به زبان فرانسوی ارائه می­کنند.

آیا داشتن مدرک زبان فرانسوی در امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا تاثیر دارد؟

بله؛ با داشتن مدرک مهارت در زبان فرانسه، تا 30 امتیاز به امتیازات شما افزوده می­شود. این امر شانس شما را در رقابت با سایر متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا افزایش می­دهد.

کدام مدرک زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا مورد قبول است؟

نمره­ی قابل قبول در آزمون های TEF و یا TCF برای مهاجرت به کانادا با زبان فرانسه مورد نیاز است. برای مهاجرت به استان کبک آزمون‌­های ویژه­ای با نام­های TCF-Québec و TEFAQ نیز وجود دارند.

آیا بلد بودن زبان فرانسوی برای مهاجرت به کانادا اجباری است؟

خیر؛ دانستن زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا الزامی نیست اما یادگیری این زبان در کنار زبان انگلیسی، فرصت­های بسیار بیشتری را برای شما فراهم کرده و شانس موفقیت در مهاجرت به کانادا را افزایش می­دهد. داشتن مدرک زبان فرانسوی در برخی از برنامه­های مهاجرتی کانادا الزامی است و در برخی دیگر تنها دارای امتیاز اضافه می­باشد. همچنین ممکن است برخی مدارس و یا دانشگاه­های استان کبک از شما مدرک مهارت در زبان فرانسوی را درخواست کنند.

تأثیر داشتن مدرک زبان فرانسوی در برنامه­ی اکسپرس اینتری کانادا برای اخذ اقامت دائم این کشور به چه صورت است؟

داشتن مدرک زبان فرانسوی علاوه بر مدرک زبان انگلیسی، امتیاز شما را در برنامه­ی اکسپرس اینتری افزایش داده و باعث جلو افتادن شما از سایر رقبا می­شود. همچنین اگر در برخی پارامترهای امتیاز بندی اکسپرس اینتری مانند سن موفق به کسب امتیاز مناسبی نشده­اید، توصیه می­شود که این امتیاز را از طریق اخذ مدرک مهارت در زبان فرانسوی جبران کنید.

فهرست مطالب