• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
29 خرداد 1398

تغییرات قانون مهاجرت کبک به تصویب رسید

لایحه مربوط به افزایش رونق اقتصادی – اجتماعی کبک و پاسخ مناسب به نیازهای بازار کار بر اساس جذب مهاجرین واجد شرایط در تاریخ 16 جون 2019 به تصویب رسید. تحت این قانون، تمام پرونده های CSQ (برنامه اسکیلدورکر) ارسال شده قبلی به این استان که هنوز تصمیم گیری نهایی در مورد آنها انجام نشده است اکنون باطل هستند و هزینه های پرداخت شده به متقاضیان برگردانده خواهد شد. از این تاریخ به بعد سازمان مهاجرت کبک تنها از طریق سیستم جدید (آریما) اقدام به جذب مهاجر خواهد نمود. تحت این قانون، سیستم آریما ابتدا متقاضیانی را دعوت خواهد کرد که قبل از تاریخ 2 آگوست 2018 برای دریافت CSQ ثبت نام کرده اند و دارای شرایط زیر هستند:

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] در هنگام ثبت نام با ویزای موقت در کبک بوده اند (دانشجویی یا کاری) یا

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo] در هنگام تائید شدن این قانون با ویزای موقت در کبک بوده اند (دانشجویی یا کاری)

لازم به ذکر است، سیستم آریما که از پارسال آغاز به کار نموده است تاکنون دعوتی از متقاضیان نداشته است که علت اصلی آن نامشخص بودن 18000 پرونده سابمیت شده قبلی به این استان بود. اکنون که آب پاکی ریخته شده و تکلیف پرونده های قبلی مشخص شده است، احتمالاً پرونده های سابمیت شده از داخل کبک مورد رسیدگی قرار می گیرد و پس از آن دعوت از متقاضیان خارج از کبک آغاز می شود. در سیستم آریما شروط خاصی مانند مهارت زبان فرانسوی، تجربه تحصیل یا کار در این استان، داشتن خویشاوند نزدیک در کبک و یا مسافرت به این استان نقش کلیدی داشته و احتمالاً دیگر مانند گذشته بدون داشتن چنین شرایطی نتوان امتیاز لازم را بدست آورد.

ضمناً، پرسشی که اخیراً به طور مکرر دریافت نموده ایم اثر کنسل شدن این 18000 پرونده بر مینیمم امتیازهای اکسپرس انتری فدرال است. بر اساس تجربه، معتقدیم تاثیر خاصی را شاهد نخواهیم بود چرا که با تاخیرهای زیادی که برنامه کبک داشته است، متقاضیانی که شرایط و امتیاز لازم برای اکسپرس انتری داشته اند تاکنون اقدام کرده اند.

برای آشنایی بیشتر با این برنامه لطفا مطلب ما در رابطه با برنامه های استان کبک را مطالعه کنید.

برای استفاده از خدمات ما می توانید فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا شرایط شما را برای این برنامه مورد بررسی قرار دهیم.

 

Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان