اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

کانادا به عنوان مقصدی دلپذیر برای دانشجویان بین‌المللی شناخته شده است زیرا با فرهنگ متنوع، موسسات آموزشی درجه یک و فرصت‌های امیدوارکننده برای اقامت دائم پس از تحصیل، بسیاری از دانشجویان آرزوی تحصیل و اقامت در کانادا را دارند. این راهنما مراحل دستیابی به اقامت دائم (PR) در کانادا پس از تحصیل را به خوبی بیان می‌کند تا بتوانید به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی برای زندگی در کانادا بمانید.

مزایای اخذ اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل

اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل علاوه بر اینکه شرایط زندگی و کار کردن دانشجوی فارغ‌التحصیل را در کانادا فراهم می‌کند، مزایای دیگری نیز به همراه دارد که عبارتند از:

دانشجویان بین‌المللی برای اخذ اقامت دائم کانادا بعد از فار‍‌غ‌التحصیلی باید دارای شرایط زیر باشند:

عدم سوءپیشینه

نداشتن مشکلات پزشکی و بیماری‌های خاص

داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه با خداقل نمره 6

حضور فیزیکی حداقل دو الی پنج سال در کشور کانادا

برخورداری از وضعیت مالی مناسب برای تامین هزینه‌های زندگی (تمکن مالی)

ارائه مدارک نشان دهنده فارغ‌التحصیلی فرد از موسسات معتبر و دانشگاه‌های کانادا

واجد شرایط بودن در یکی از برنامه‌های مهاجرتی کاناا

روش‌های دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

دانشجویان بین‌المللی پس از اتمام تحصیل خود در کشور کانادا می‌توانند از طریق یکی از روش‌های زیر برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام نمایند و ویزای تحصیلی را به اقامت دائم تبدیل نمایند.

تجربه کانادایی (CEC)

برنامه CEC برای نیروی کار ماهری در نظر گرفته شده است که تجربه کار کانادایی دارند و می‌خواهند ساکن کانادا شوند و اقامت دائم این کشور را بدست بیاورند.

معیارهای درخواست از طریق CEC به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی عبارتند از:

  • برای درخواست از طریق برنامه CEC هیچ الزامی برای تحصیل وجود ندارد، اما می‌توانید برای تحصیل در کانادا امتیاز بیشتری دریافت کنید.
  • با شرکت در یک آزمون معتبر مانند آیلتس، توانایی زبان خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید.
  •  حداقل 12 ماه (کار تمام وقت یا پاره وقت، یا ترکیبی از هر دو) تجربه کار ماهر کانادایی در (3-2-1-0) TEER یا (0-A-B) NOC جمع آوری کنید. تجربه کاری به دست آمده در زمانی که دانشجوی تمام وقت بودید و کار دانشجویی انجام می‌داید، در حداقل الزامات این برنامه به حساب نمی‌آید.
  • یک حساب اکسپرس اینتری ایجاد کنید.

روش دیگر برای اخذ اقامت دائم کانادا، مسیر اسکیل ورکر کانادا یا همان نیروی کار ماهر کانادا است. اگر موفق به انجام یک سال کار ماهر در کانادا نشده‌اید، اما در خارج از کشور این کار را انجام داده‌اید، ممکن است این مسیر برای شما مناسب باشد. برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق نیروی کار ماهر فدرال اساساً، شما باید حداقل 67 امتیاز را در جدولی کسب کنید که سن، توانایی زبان، تجربه کاری، داشتن یا نداشتن پیشنهاد شغلی در کانادا و … را ارزیابی می‌کند، که یکی از آنها فارغ‌التحصیلی در کانادا است.

معیارهای اعمال از طریق برنامه FSW به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی:

  • هیچ نیازی به تحصیل برای درخواست از طریق برنامه FSW وجود ندارد، اما می‌توانید برای تحصیل در کانادا امتیاز اضافی دریافت کنید.
  • با شرکت در یک آزمون معتبر توانایی زبان خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید.
  • حداقل 12 ماه (کار تمام وقت یا پاره وقت، یا ترکیبی از هر دو) تجربه کار ماهر کانادایی در (3-2-1-0) TEER یا (0-A-B) NOC جمع آوری کنید. تجربه کاری به دست آمده در زمانی که دانشجوی تمام وقت بودید و کار دانشجویی انجام می‌داید، در حداقل الزامات این برنامه به حساب نمی‌آید.
  • شما باید نشان دهید که پول کافی برای اقامت خود و خانواده‌تان در کانادا داری،  مگر اینکه یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرما در کانادا داشته باشید.
  • یک حساب اکسپرس اینتری ایجاد کنید.

برنامه‌های نامزد استانی برای کسانی است که قصد اقامت در یک استان خاص را دارند و دارای مهارت‌ها و تجربه کاری هستند که در آنجا مورد تقاضا می‌باشند. فارغ التحصیلان دارای مدارک معتبر کانادایی اغلب مورد تقاضای برنامه‌های استانی هستند که جریان‌های تخصصی و مسیرهای سفارشی با زمینه تحصیلی و کاری را ارائه می‌دهند.

مانند دولت فدرال، استان‌های کانادا نیز می‌خواهند دانشجویان و فارغ التحصیلان بین‌المللی در این کشور بمانند. اگر اکسپرس اینتری در حال حاضر یا در آینده نزدیک گزینه‌ای مناسب برای شما نیست، باید روش PNP را در نظر بگیرید.

معیارهای درخواست از طریق PNP به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی:

  • تحصیلات خود را در کانادا تکمیل کنید.
  • با شرکت در یک آزمون معتبر توانایی زبان خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ثابت کنید.
  • ممکن است پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر کانادایی مورد نیاز باشد (شرایط مورد نیاز بسته به استان متفاوت است.)
  • یک حساب اکسپرس اینتری ایجاد کنید یا مستقیماً به استان مورد نظر درخواست دهید.

هنگامی که به اقامت دائم کانادا برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بی‌المللی از طریق PNP فکر می‌کنید، لطفاً نه تنها استانی را که در آن فارغ‌التحصیل شده‌اید، بلکه استانی را که می‌خواهید در آن زندگی و کار کنید نیز در نظر بگیرید. برخی از استان‌ها ممکن است به شما اجازه دهند حتی اگر در آن فارغ التحصیل نشده باشید، درخواست دهید. در حالی که برخی دیگر از استان‌ها، درخواست‌ها را محدود به کسانی می‌کنند که فقط در آن استان فارغ التحصیل شده‌اند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

با توجه به روشی که انتخاب می‌کنید ممکن است مدارکی که باید ارائه دهید، متفاوت باشد. اما به صورت کلی مدارک لازم برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • یک قطعه عکس 5 در 4.5
  • تمکن مالی
  • گواهی سلامت پزشکی و عدم سوءپیشینه
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی نشان دهنده فارغ‌التحصیلی در کانادا
  • گواهی ازدواج یا طلاق

مدت زمان اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل

مدت زمان اخذ اقامت دائم یا PR کانادا بعد از تحصیل به برنامه مهاجرتی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد و معمولا به شرح زیر می‌باشد:

برنامه مهاجرتی

مدت زمان اخذ اقامت دائم

تجربه کانادایی (CEC)  

6 ماه

اکسپرس اینتری (FSW)

6 ماه

برنامه نامزدهای استانی (PNP)   

12 ماه

مشاوره اخذ اقامت دائم پس از تحصیل 

اگر یک دانشجوی فارغ التحصیل در کشور کانادا هستید که می‌خواهید در این کشور بمانید و زندگی کنید، شما نیاز به اقامت دائم کانادا دارید. برای اینکه مراحل اخذ اقامت دائم کانادای شما به خوبی سپری شوند لازم است تا با یک وکیل مهاجرتی مشورت نمایید. موکلان و مشاوران مهاجرتی ویکی ویزا کانادا از ابتدای اخذ ویزای تحصیلی تا اقامت دائم کانادا پس از فارغ‌التحصیلی همراه مراجعین خود هستند. برای کمک از مشاورین مجموعه ما تنها کافی است تا با شماره 02122543492 تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

آیا امکان ترک تحصیل و کار کردن در کانادا وجود دارد؟

با توجه به اینکه اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار آسان است، بسیاری از افراد این سوال را دارند که آیا می‌توان پس از اخذ ویزای تحصیلی در کانادا ترک تحصیل کرد و به کار کردن مشغول شد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله به شرط آنکه یک پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای کانادایی دریافت کرده باشید و قرارداد رسمی میان طرفین به امضا رسیده باشد.

در کدام برنامه مهاجرتی نیازی به ارائه تمکن مالی نیست؟

بله اما در صورتی که از طریق برنامه تجربه کانادایی (CEC) برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل اقدام می‌کنید، نیازی به ارائه تمکن مالی نیست.

اقامت دائم کانادا چیست؟

اقامت دائم یا Permanent Residency به شهروندان کشوران دیگر این امکان را می‌دهد تا به صورت دائم در کانادا زندگی و کار نمایند.

بهترین روش اخذ اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل چیست؟

نمی‌توان گفت بهترین روش برای اخذ اقامت دائم کانادا کدام است زیرا با توجه به شرایط هر فرد، می‌توان بهترین روش را برای او مشخص نمود. برای اینکه بدانید کدام برنامه مهاجرتی مناسب شما است، تنها کافی است تا با کارشناسان ویکی ویزا کانادا تماس بگیرید تا پس از بیان کردن شرایط خود، مشاورین ما بهترین برنامه مهاجرتی مدنظرتان را به شما معرفی نمایند.

هزینه اخذ اقامت دائم کانادا چقدر است؟

هزینه‌هایی که برای اخذ اقامت دائم کانادا پس از تحصیل باید بپردازید، با توجه به برنامه مهاجرتی انتخابی شما متغیر می‌باشد. اما به طور کلی هر شخص برای اخذ حق اقامت دائم کانادا باید 500 دلار کانادا پرداخت نماید.

آیا در حین تحصیل در کانادا می‌توانم برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایم؟

خیر، متقاضیان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقدام نمایند.

آیا اقامت دائم کانادا همان شهروندی کانادا است؟

خیر، مقیمان دائم کشور کانادا جزو شهروندان این کشور محسوب نمی‌شوند بلکه آنها شهروندان کشوری دیگر هستند که امکان کار و زندگی در کانادا برای آنها توسط مجوز اقامت دائم میسر شده است.

اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل چقدر اعتبار دارد؟

مدت زمان اعتبار اقامت دائم کانادا نامحدود است.
فهرست مطالب