تحصیل در کالج های کانادا – اخذ پذیرش تحصیلی از بهترین کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا

کانادا با قوی‌ترین زیرساخت‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی پیشرفته بهترین گزینه برای دانش‌آموزان بین‌المللی است. تعهد این کشور به استانداردهای بالای آموزشی، آن را به انتخاب اصلی دانشجویان در سراسر جهان تبدیل کرده است. بیش از 213 کالج و موسسه دولتی در کانادا فعالیت می‌کند، اما اینکه کدام کالج بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌المللی است مساله‌ای است که باید به آن بپردازیم.

کالج‌های کانادا محیطی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی هستند که علاوه بر امکانات عالی برای تحصیل در رشته‌های مختلف، به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا دانش، مهارت و تجربه مورد نیاز برای استخدام را به دست آورند. در این مقاله، در خصوص مزایای تحصیل در کالج‌های کانادا، شرایط اخذ پذیرش و … اطلاعات لازم آورده شده است.

مزایای تحصیل در کالج‌های کانادا

برخی از مزایای تحصیل در کالج‌های کانادا عبارتند از:

تحصیل در فضایی دو زبانه  

تحصیل در کانادا با وضعیت دو زبانه (انگلیسی و فرانسوی) یک مزیت منحصر بفرد برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. تحصیل در این فضا، یادگیری زبان را تقویت می‌کند که برای ورود به بازار کار جهانی و مهارت‌های ارتباطی یک مزیت می‌باشد. 

خدمات دانشجویی 

کالج‌های کانادا رفاه دانشجویان بین‌المللی را در اولویت قرار داده و با ارائه خدماتی مانند مشاوره، کمک‌های تحصیلی، خوابگاه و … از ایشان حمایت می‌کنند.

اعتبار جهانی 

مدارک تحصیلی کالج‌های کانادا دارای اعتبار جهانی است و در بازار کار تمام نقاط دنیا از ارزش بالایی برخوردار است. تحصیل در کالج‌های کانادا فرصت‌های شغلی مناسبی را برای شما فراهم می‌کند.

امنیت و تنوع فرهنگی 

امنیت و فضای دوستانه، کانادا را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است. از طرفی دیگر تنوع فرهنگی در کانادا برای دانشجویان، تجربه‌ای عالی برای تعامل با همسالان خود از فرهنگ‌های مختلف را فراهم می‌کند.

فرصت‌های کاری پس از تحصیل  

کانادا گزینه‌های جذابی برای کار پس از فارغ‌التحصیلی ارائه می‌کند که به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا تجربه کاری در زمینه تحصیلی خود کسب کنند. این تجربه کاری می‌تواند به آینده شغلی دانشجویان کمک کند و همچنین ممکن است به دریافت اقامت دائمی کانادا منجر شود. 

امکانات آموزشی در سطح جهانی

کالج‌های کانادا با ارائه امکانات تحصیلی عالی و کیفیت بالای آموزشی در دنیا مشهور هستند. آنها با ارائه طیف متنوعی از دوره‌ها و برنامه‌ها که توسط اعضای هیئت علمی باتجربه و متخصص در زمینه‌های مختلف تدریس می‌شوند و همچنین با تاکید بر تحقیق و یادگیری عملی، دانش و مهارت دانشجویان را افزایش داده و آنها را برای آینده‌ای موفق آماده می‌کنند.

نحوه اپلای برای کالج‌های کانادا 

روند اپلای برای کالج‌های مختلف کانادا متفاوت می‌باشد و بر اساس برنامه انتخابی و کالج مورد نظر باید برای آماده‌سازی مدارک و درخواست اقدام نمایید. با این وجود، چندین مرحله در این فرایند وجود دارد که تقریبا برای همه برنامه‌های تحصیلی و کالج‌ها مشترک است. به طور کلی مدارک زیر برای اخذ پذیرش از کالج‌های کانادا لازم می‌باشد.

مراحل اپلای برای دریافت پذیرش از کالج‌های کانادا

دو شرط اصلی برای دریافت پذیرش از کالج‌های کانادایی وجود دارد. تکمیل دوره متوسطه و داشتن مهارت در یکی از دو زبان رسمی(انگلیسی در اکثر شهرهای کانادا و زبان فرانسوی در کبک و نیوبرانزویک).

روند درخواست در کالج‌های کانادا متفاوت می‌باشد. بنابراین قبل از اپلای، حتما شرایط پذیرش و … را بررسی کنید. علاوه‌براین، برخی از کالج‌ها ممکن است شرایط خاصی برای دانشجویان بین‌المللی داشته باشند. بنابراین لازم است در خصوص کلیه الزامات و شرایط تحقیق کنید.

تحقیق در مورد کالج مورد نظر

در مرحله اول باید در مورد برنامه‌های ارائه شده و شرایط پذیرش کالج مورد نظر تحقیق کنید. پس از جمع‌آوری اطلاعات و انتخاب برنامه مورد نظر، فهرستی از مدارک لازم تهیه کرده و طبق آن برای آماده‌سازی مدارک اقدام نمایید.

قبل از اپلای باید بدانید برای کدام ترم تحصیلی آمادگی دارید. به طور کلی کانادا در سه ترم پاییز، زمستان و تابستان(بهار) جذب دانشجو دارد. باید مدارک لازم را در زمان مقرر و قبل از ددلاین آماده کرده و برای کالج مورد نظر بفرستید.

از وب‌سایت کالج مورد نظر می‌توانید برای دریافت اطلاعاتی همچون شرایط پذیرش دانشجویان بین‌المللی، مهلت درخواست و … اقدام کنید. اطمینان حاصل کنید که چه مدرک زبانی برای اپلای باید داشته باشید.

اکثر کالج‌ها یک فرایند درخواست آنلاین دارند که از شما می‌خواهند اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، ریز نمرات و … را ارسال کنید. به هنگام تکمیل درخواست آنلاین، باید دقت کنید که کلیه اطلاعات به درستی وارد شوند و چیزی از قلم نیفتد.

برخی از کالج‌ها ممکن است از شما توصیه نامه، مقاله، ریز نمرات و … بخواهند. بهتر است الزامات کالج مورد نظر را بررسی کرده و قبل از ددلاین مدارک را ارسال کنید.

هزینه درخواست برای تحصیل در کالج‌های کانادا معمولا حدود 100 دلار کاناداست که باید پرداخت کنید.

پس از ارسال درخواست باید منتظر جواب کالج باشید. در صورت پذیرش، اطلاعاتی در خصوص مراحل بعدی مانند ثبت نام در دوره‌ها، اخذ ویزای دانشجویی و … دریافت خواهید کرد.

مدارک لازم برای تحصیل در کالج ‌های کانادا

در ادامه مطلب فهرستی از مدارک لازم برای دریافت پذیرش از کالج‌های کانادایی آورده شده است. 

مدارک تحصیلی 

برای دریافت پذیرش از کالج‌های کانادا، باید ریز نمرات دوره متوسطه را برای کالج مورد نظر ارسال کنید. 

مهارت در زبان انگلیسی 

اکثر کالج‎های کانادا به مدرکی برای اثبات بر تسلط به زبان انگلیسی مانند نمره تاقل یا آیلتس نیاز دارند. برای برخی از دوره‌ها ممکن است نیاز به ارائه مدرک زبان فرانسه هم داشته باشید. 

انگیزه نامه 

ممکن است از شما خواسته شود یک انگیزه نامه ارائه کنید و در آن در خصوص انگیزه و اهداف خود برای ادامه تحصیل در کانادا اطلاعات بدهید.

توصیه نامه 

برخی از برنامه‌ها ممکن است به توصیه نامه از اساتید شما در دوران تحصیلی و … نیاز داشته باشند.

تمکن مالی 

دانشجویان بین‌المللی به منظور پوشش هزینه‌های تحصیل و زندگی در دوران تحصیل خود در کانادا باید گواهی تمکن مالی ارائه کنند.

تجربه کاری 

برای برخی از برنامه‎‌های تحصیلی ممکن است نیاز به تجربه کافی داشته باشید.

شروع ترم‌های کالج در کانادا و ددلاین اپلای

تحصیل در کالج‌های کانادا در سه ترم پاییز، زمستان و تابستان امکانپذیر می‌باشد

ترم پاییز محبوب‌ترین ترم برای دانشجویان می‌باشد و هفته اول ماه سپتامبر آغاز می‌گردد، یعنی تقریبا اواسط شهریورماه. از آنجاییکه ترم پاییز ابتدای سال تحصیلی است، معمولا امکان اخذ پذیرش در تمامی رشته‌ها و از همه کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد. متقاضیان اپلای برای این ترم تحصیلی باید ماه ژوئن(جون) یعنی خرداد ماه برای اپلای اقدام کنند.

ترم زمستان مصادف با ژانویه(دی ماه) می‌باشد. امکان اخذ پذیرش تحصیلی در اکثر رشته‌ها برای این ترم هم وجود دارد. متقاضیان اپلای به منظور دریافت پذیرش در این ترم تحصیلی، باید ماه نوامبر(آذر ماه) اقدام کنند.

ترم تابستان در ماه می(اردیبهشت ماه) شروع می‌شود. تحصیل در این ترم با محدودیت بیشتری همراه است، زیرا رشته‌های تحصیلی کمتری در این ترم ارائه می‌گردند. متقاضیان دریافت پذیرش در این ترم تحصیلی باید در ماه فوریه(بهمن ماه) اپلای کنند.

بهترین کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

در ادامه مطلب بهترین کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی به اختصار آورده شده‌اند:

بهترین کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

دوره‌های مختلف کالج ‌های کانادا برای دانشجویان عبارتند از:

هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا

هزینه تحصیل در کالج‌های مختلف در کانادا متفاوت می‌باشد. به طور مثال هزینه تحصیل در کالج‌های نوا اسکوشیا با هزینه کالج‌های انتاریو کاملا متفاوت می‌باشد.

 بسته به استان و کالجی که انتخاب می‌کنید، باید برای پرداخت هزینه‌ها اقدام کنید. میانگین هزینه تحصیل سالانه (دو ترم) در کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی سالانه چیزی حدود 15000 تا 20000 دلار کانادا می‌باشد. این در حالیست که هزینه تحصیل در کالج‌های خصوصی کشور کانادا تقریبا حدود 35000 تا 40000 دلار کانادا می‌باشد.

 به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا با کارشناسان ما در ویکی ویزا تماس بگیرید. کارشناسان ما بر اساس شرایط و ترجیحات شما بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند داد.

پرسش‌های متداول

ارزان ترین کالج کانادا برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی کدام است؟

کالج آتلانتیک شمالی کانادا یکی از بزرگترین و ارزان‌ترین کالج‌ها برای دانشجویان بین‌المللی است. دانشجویان بین‌المللی با توجه به مبلغ شهریه، هزینه اقامت، حمل و نقل و … می‌توانند برای انتخاب ارزان‌ترین کالج در کانادا اقدام نمایند.

کالج سنکا یکی از بهترین و فعال‌ترین کالج‌ها در تورنتو کانادا می‌باشد. در سالیان اخیر، این کالج بیشترین متقاضیان تحصیل در کانادا را داشته است.

هزینه تحصیل در کالج‌های مختلف بسته به شهر و برنامه مورد نظر، متفاوت می‌باشد. به طور کلی هزینه تحصیل در کالج‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی سالانه چیزی حدود 20000 هزار دلار کانادا می‌باشد.

دوره های یکساله کالج در کانادا شامل یک سال اجازه کار پس از تحصیل هستند و پس از آن باید از طریق روشی دیگر برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنید.

فهرست مطالب