• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
ارزیابی مدرک تحصیلی معماران برای کانادا
27 فروردین 1403

ارزیابی مدرک تحصیلی معماران برای کانادا

اداره مهاجرت کانادا امروز 15 آپریل 2024 اعلام کرد افرادی که با ناک شغلی Architects با شماره 21200 برای برنامه‌های Economic اداره مهاجرت کانادا (مانند اکسپرس انتری و Skilled Workerهای استانی‌) اقدام می‌کنند، باید توسط سازمان Canadian Architectural Certification Board (CACB) مدرک تحصیلی خود را ارزیابی کنند.
این سازمان از تاریخ 20 می 2024 ارزیابی مدارک را آغاز خواهد کرد. هنوز جزئیات نحوه اقدام و دریافت ارزیابی از این سازمان اعلام نشده است. مراحل ارزیابی مدرک تحصیلی معماران برای کانادا شامل ایجاد پروفایل در وبسایت CACB و پرداخت هزینه ارزیابی و ارسال مدارک به این سازمان می‌شود. پیشتر افرادی که در این شغل سابقه کار داشتند، مدرک تحصیلی خود را توسط سازمان WES یا سازمان‌های دیگر ارزیابی می‌کردند. ارزیابی مدرک تحصیلی به معماران این اجازه را نیز می‌دهد که در آینده لایسنس یا مجوز فعالیت در داخل کانادا را دریافت کنند.

دقت کنین که این ارزیابی مدرک تحصیلی برای افرادی نیاز است که ناک شغلی 21200 به عنوان معمار یا Architect کار کرده‌اند و با این ناک می‌خواهند پرونده مهاجرتی خود برای کانادا را تشکیل دهند. اگر رشته تحصیلی دانشگاهی شخصی معماری باشد ولی در شغل دیگری مشغول به کار باید و با همین شغل بخواهد پرونده مهاجرتی تشکیل دهد نیازی نیست که حتما مدرک تحصیلی خود را نزد CACB ارزیابی کند و می‌تواند از بقیه سازمان‌ها نیز استفاده کند. مثلا ممکن است شخصی در رشته تحصیلی معماری لیسانس گرفته باشد ولی در شغل Architectural technologists and technicians با شماره ناک 22210 مشغول به کار باشد. در این حالت این شخص می‌تواند مدرک تحصیلی خود را در سازمان‌های دیگر مانند WES ارزیابی کند.

ارزیابی مدرک تحصیلی معماران برای کانادا CACB

ارزیابی مدرک تحصیلی افرادی که خارج از کانادا تحصیل کرده‌اند برای برنامه‌های اقتصادی کانادا که شامل برنامه اکسپرس اینتری نیز می‌شود اجباری است. در مقاله‌ای جداگانه پیرامون نحوه ارزیابی مدرک تحصیلی در سازمان‌های مورد تایید اداره مهاجرت توضیحات کاملی داده‌ایم که در صورت علاقه می‌توانید مطالعه کنید.

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)
Avatar

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا)

امیر پوراسماعیل جانباز (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641. از سال 2015 در زمینه مهاجرت به کانادا در حال فعالیت هستم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان