• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
قانون جدید کانادا برای ایرانی ها
25 فروردین 1403

قانون جدید کانادا برای ایرانیان

قانون جدید کانادا برای ایرانیان امتیازات بسیار ویژه‌ای را برای ایرانیان داخل کانادا در نظر گرفته است. مهم‌ترین بند این قانون به ایرانیان مقیم کانادا که با ویزای توریستی داخل این کشور هستند این امکان را می‌دهد که ویزای کار سه ساله دریافت کنند. این قانون در حال حاضر تا 28 فوریه 2025 معادل 10 اسفند 1403 برقرار می‌باشد. این قانون که در فوریه 2023 تصویب شد، ابتدا تا 28 فوریه 2024 اعتبار داشت ولی سپس یک سال دیگر تمدید شد.

قانون جدید کانادا برای ایرانی ها مزایای دیگری همچون رایگان بودن اقدام برای ویزای کار را نیز دارد. به افرادی که با ویزای تحصیلی داخل کانادا هستند این امکان را می‌دهد که ویزای کار سه ساله نیز دریافت کنند. همچنین افرادی که ویزای کار دارند، طبق قانون جدید مهاجرت کانادا برای ایرانیان می‌توانند یک ویزای کار سه ساله جدید دریافت کنند.

مزایای قانون جدید کانادا در مورد ایرانیان

علاوه بر مواردی که بالاتر گفته شد، طبق این قانون جدید مهاجرتی کانادا برای ایرانیان امکان تمدید اقامت موقت به صورت Visitor Record نیز فراهم شده است که افراد دریافت کننده این خدمات نیز از پرداخت هزینه معاف شده‌اند. همچنین متقاضیان تمدید مجوز تحصیلی یا همان Study Permit نیز تا زمان اعتبار این قانون هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

جدول هزینه‌های پرداختی به دولت کانادا بدون اعمال این قانون را در زیر مشاهده می‌کند.

خدماتهزینه بدون اعمال این قانونهزینه با اعمال این قانون
تبدیل ویزای توریستی به کاری2550
تبدیل ویزای تحصیلی به کاری2550
تمدید ویزای کاری2550

از دیگر مزایای قانون جدید دولت کانادا برای ایرانیان این است که ایرانیانی که شهروند کانادا بوده و در حال حاضر داخل ایران هستند می‌توانند درخواست پاسپورت کانادایی یک ساله دهند. همچنین افراد مقیم دائم کانادا که ایرانی بوده و داخل ایران زندگی می‌کنند و به کارت اقامت دائم خود دسترسی ندارند می‌توانند درخواست Travel Document به صورت رایگان دهند.

قانون جدید کانادا برای ایرانی ها

مدت اعتبار قانون جدید کانادا در مورد ایرانیان

در حال حاضر این قانون تا 28 فوریه 2025 (10 اسفند 1403) اعتبار دارد و افرادی که می‌خواهند از شرایط جدید ویزای کانادا برای ایرانیان استفاده کنند باید تا این تاریخ پرونده خود را سابمیت کنند. این قانون ابتدا از فوریه 2023 تا 28 فوریه 2024 تصویب شده بود. اما در سال 2024 دولت کانادا اعلام کرد که این قانون را یک سال دیگر تمدید کرده است.

زمان انتظار دریافت نتیجه

وقتی قانون جدید کانادا برای ایرانی ها تصویب شد عنوان کردند که پرونده‌های مربوطه را در 2 هفته بررسی خواهند کرد. در یک ماه اول این 2 هفته برقرار بود ولی بعد از آن به بالای یک ماه رسید. در اواخر سال 2023 و اوایل 2024 دوباره پروسه بررسی این پرونده‌ها 2 هفته‌ای شد. در حال حاضر (7 اردیبهشت 1403) مدت زمان لازم برای تبدیل ویزای توریستی به کاری در داخل کانادا برای ایرانی‌ها حدود 5 تا 9 هفته است.

اقامت دائم کانادا با قانون جدید اقامت کانادا برای ایرانیان

مهمترین مزیتی که قانون جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان ایجاد کرده است این است که می‌توانند از مسیرهای ساده‌تری به اقامت دائم کانادا برسند. به این دلیل که داشتن سابقه کار کانادایی می‌توانند در اکثر برنامه‌های مهاجرت کانادا کمک زیادی به واجد شرایط شدن و همچنین کسب امتیاز بالاتر کند. به طور مثال برنامه CEC اکسپرس اینتری برای افرادی که حداقل یک سال سابقه کار کانادایی دارند می‌تواند برنامه مناسبی باشد. اما اگر امتیاز متقاضی به این برنامه نرسد، گزینه‌های استانی نیز همواره در دسترس هستند. برنامه‌های زیر می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این دسته از افراد باشند:

شرایط جدید مهاجرت به کانادا برای ایرانیان فرصتی استثنائی است که باید از این فرصت طلائی استفاده کرد. مخصوصا افرادی که الان ویزای توریستی دارند یا شانس گرفتن ویزای توریستی کانادا را دارند.

در حال ارسال
نظرات کاربر
5 (1 رای)
Avatar

امیر پوراسماعیل (مشاور رسمی مهاجرت کانادا)

امیر پوراسماعیل جانباز (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641. از سال 2015 در زمینه مهاجرت به کانادا در حال فعالیت هستم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان