• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا
20 فروردین 1399

تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا

مطلب اختصاصی ویکی ویزا کانادا

مهمترین سوال امروز در ذهن اکثر افراد این است که بحران ویروس کرونا چه زمانی تمام می شود؟ شاید هیچکس جواب این سوال رو نداند اما شیوع این ویروس تجربه ای نو برای همه انسان های روی زمین بود و تلاش هایی که همه ما شاهد بودیم برای آموزش های مختلف برای رویارویی با این ویروس. شایعات مختلف پیرامون این بحران، خواهش های افراد برای ماندن در خانه ها و رعایت کردن ها و نکردن ها … . در این نوشته قصد داریم در مورد تاثیر ویروس کرونا در زندگی مردم کانادا صحبت کنیم. چه تاثیری در کار و درآمد مردم کانادا داشته؟ چه تاثیری بر روی خریدها داشته؟ در رستوران ها چه اتفاقی افتاده؟ دولت کانادا چه کاری انجام داده؟ چه کالاهایی کمیاب شده؟ چه مکان هایی تعطیل شده و خلاصه اینکه دیدی کلی از وضعیت فعلی کانادا را داشته باشیم.

 

تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا

ویروسی که تاثیر آن در خیلی از مشاغل دیده شد

شیوع این ویروس تاثیر منفی زیادی بر روی همه کشورهای دنیا گذاشته و کانادا هم قاعدتاً مستثنی نبوده است. زندگی خیلی از مردم تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. اکثر مشاغل دچار مشکل شده اند و مدت زمان این بحران می تواند مشخص کند که کدام بزینس ها می توانند مقاومت بیشتری داشته باشند. بزینس های زیادی به صورت موقت تعطیل شده اند. تعدادی از شرکت ها و بزینس ها پرسنل خود را به صورت موقت اخراج کرده اند یا ساعت کاری کمتری برای کارمندان در نظر گرفته اند. البته توجه کنیم که دولت هم تمام قد در حال حمایت هست و تا جایی که توان دارد از افرادی که کار خود را از دست داده اند حمایت می کند.

به بزنیس ها هم کمک می کند تا بتوانند همچنان سرپا بمانند. به طور مثال دولت تصویب کرده افرادی که شغل خود را از دست داده اند سریعتر بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند و همچنین افرادی که واجد شرایط بیمه بیکاری نبوده اما کار خود را از دست داده اند می توانند در سایت دولت درخواست خود را ثبت کرده و در مدت حداکثر سه روز 2000 دلار به حساب آنها واریز شد. دولت قصد دارد که تا 4 ماه واریز 2000 دلار در هر ماه را ادامه دهد. همچنین افرادی که به دلیل نگهداری از بیمار مبتلا به کرونا و یا حتی نگهداری از فرزند خود که به دلیل بسته شدن مدارس مجبور هستند در خانه بمانند هم حقوق معادل بیکاری پرداخت می کند. و چند طرح حمایتی دیگر حتی برای دانشجوهای بین المللی که عنوان کردن همه آنها مطلب را خیلی طولانی می کند.

 

تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا

وضعیت فروشگاه ها

اما در مورد فروشگاه ها! بله فروشگاه ها شلوغ تر شده اند اما مردم در حال حمله کردن به همدیگر برای خرید دستمال کاغذی نیستند! شاید یک یا چند ویدئو منتشر شود که مردم برای قاپیدن دستمال کاغذی تلاش می کنند اما تا جایی که اطلاع داریم در کانادا رخ نداده و در سایر کشورها هم به ندرت اتفاق افتاده است. شلوغی فروشگاه ها بیشتر به چند روز اول مربوط شده و بعد از آن اوضاع نسبتا به حالت عادی تری برگشته.

غیر از یکی دو فروشگاه خاص مثل Costco که در بعضی شعبه ها هنوز صف های نسبتاً طولانی ممکن است داشته باشند سایر فروشگاه ها عموما صف های طولانی را در کانادا شاهد نیستیم. مواد ضدعفونی کننده و ماسک کمیاب و تا حدی نایاب شده است. دستمال کاغذی به دلیل فرهنگ کشورهای غربی استفاده زیادی دارد و برای همین در روزهای اول نایاب شد اما حالا در بعضی فروشگاه ها خصوصا به صورت آنلاین در دسترس است اما نه همیشه.

مواد خوراکی

تاثیر کرونا بر زندگی مردم کانادا به موارد خوراکی هم کشیده شد. مواد خوراکی مثل نان و گوشت هم در روزهای اول خیلی کمیاب بود اما بعد از چند روز الان در دسترس هست و گاهی برای خرید نان محدودیت تعداد خرید گذاشته اند اما تقریبا در همه فروشگاه ها به میزان کافی نان و گوشت و … وجود دارد. به طور مثال تاریخ 5 آپریل وارد فروشگاه کاستکو منطقه ریچموند هیل شدم و تقریبا همه اجناس برای خرید موجود بود حتی دستمال کاغذی! البته نکات بهداشتی به شدت در فروشگاه رعایت میشد و تمام سبدها ضد عفونی می شدند و اجازه نمی دادند تعداد افرادی زیادی همزمان وارد فروشگاه شوند. با اینجال صف آنچنانی هم ایجاد نشده بود.

تعدادی از مردم روزهای اول زیاده روی کردند و شاید برای چند ماه خود خرید کرده اند. اما به این هم دقت کنیم که دولت توصیه کرده مقداری بیشتر از نیاز خود خرید کنید که مجبور نباشید زود به زود برای خرید از خانه خارج شوید. فقط تعریف “مقداری بیشتر” برای عده ای از مردم به میزان 10 برابر تعریف شده بود! از این نکته هم نگذریم که قدرت خرید مردم در کانادا بالاست و وقتی اکثر افراد این توانایی را دارند که به طور مثال با حقوق یک روز خود حدود 10 کیلو گوشت قرمز خریداری کنند ممکن است ترغیب شوند که مقدار زیادی کالا خریداری کنند برای روز مبادا. گاهی هم صف های بیرون از فروشگاه ها به این دلیل بود که پلیس اجازه نمی داد تعداد زیادی از افراد وارد فروشگاه شوند زیرا نزدیک شدن انسان ها می تواند باعث افزایش احتمال پخش شدن ویروس شود.

 

تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا

وضعیت رستوران ها

اما برسیم به رستوران ها. متاسفانه صاحبان این مشاغل شاید از همه مشاغل دیگر بیشتر متضرر شده باشند. چون اکثر مردم تمایلی به خوردن غذای رستوران ها در این شرایط ندارند و دولت هم همه رستوران ها را از سرو کردن غذا داخل رستوران منع کرده و فقط اجازه دارند که برای عرضه غذا به بیرون فعالیت کنند. در این وضعیت اکثر رستوران ها تحویل غذا درب منزل را به صورت رایگان انجام می دهند تا تلاش کنند که سطح فروش خود را افزایش دهند.

 

تاثیر ویروس کرونا بر زندگی مردم کانادا

مکان های عمومی

مکان های عمومی تعطیل شده اند. کتابخانه ها، موزه ها، مدارس، پارک ها و … فعلاً تعطیل هستند. شرکت های خصوصی همچنان به فعالیت ادامه می دهند اما اکثر کارمندها از منزل کار می کنند البته برای مشاغلی که امکان کار از منزل وجود دارد. باید با گذشت زمان ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد چون همه شرکت ها امکان فعالیت طولانی مدت به این شکل را نخواهند داشت. شهر تورنتو خیلی خلوت تر از همیشه هست. شاید تراکم مردم به کمتر از 10 درصد حالت نرمال رسیده. البته در همه جای شهر وضعیت یکسان نیست.

مردم خیلی کم تر گذشته از خانه ها خارج می شوند. به لطف اینترنت پر سرعت خیلی از سرگرمی ها را می شود در خانه داشت و مشغول بود. در حال حاضر دولت تجمع بیش از 5 نفر را ممنوع کرده است. حتی گرفتن پارتی در حیاط منزل اگر بیش از 5 نفر باشند ممنوع است، مگر اینکه اعضای یک خانواده باشند. همه مردم باید فاصله 2 متری را در سطح شهر رعایت کنند و در صورت عدم رعایت آن باید منتظر جریمه های سنگین باشند. فروشگاه ها فقط به یک نفر از اعضای هر خانواده اجازه ورود می دهد و چند نفر از اعضای یک خانواده با هم نمی توانند برای خرید وارد اکثر فروشگاه ها شوند.

عملکرد دولت

دولت چه کاری انجام داده؟ دولت کانادا سعی کرده که اوضاع را کنترل کند و تاثیر منفی کرونا بر زندگی مردم کانادا را کاهش دهد. بسته های حمایتی به مشاغل اختصاص داده است. راهنماهایی به زبان های مختلف در وبسایت دولت گذاشته است که مردم دانلود کرده و با این ویروس و روش های پیشگیری و مراقبت و حتی اقدامات بعد از بیمار شدن آشنا شوند. هر روز به مردم گزارش می دهند و با دادن دلگرمی می گویند که باید همه کمک کنیم که بحران پشت سر گذاشته شود. بسته های مالی به مردم ارائه داده. به بزینس ها وام های با بهره پایین اختصاص داده و همچنان به دنبال یافتن راهی برای حمایت از اقشاری هست که آسیب بیشتری دیده اند.

اما همه رعایت می کنند؟! خیر!. در همه جوامع انسان هایی هستند که دوست دارند ساز مخالف بزنند! چه کانادایی و چه ایرانی هم فرقی ندارد. اما درصد این افراد واقعا کم است. خوشبختانه در کانادا این دسته از افراد کمتر از کشوری مثل امریکا هستند و مردم سعی می کنند که بیشتر رعایت کنند. به طور مثال اگر در پیاده رو راه می روید و کسی از روبرو بیاید معمولا راه خود را کج کرده و حتی ممکن است از خیابان خلوت عبور کند تا مجبور نباشد از کنار شما رد شود و ریسک انتقال ویروس کاهش یابد.

وظیفه ما چیست؟ وظیفه ما در کانادا این است که به هشدارهای دولت با دقت توجه کنیم و با ماندن در خانه و رعایت بهداشت تلاش کنیم که سرعت انتشار این ویروس کمتر شده و مهار آن آسان تر شود.

 

[livicon_evo name=”flag.svg” size=”40px”][/livicon_evo] آینده از اینجا شروع می‌شود!

به روز ترین اخبار مهاجرتی کانادا در وبسایت شرکت مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق)

امیر پوراسماعیل (وکیل رسمی مهاجرت کانادا):

[livicon_evo name=”angle-wide-right.svg” size=”30px”][/livicon_evo] Amir Pouresmael Janbaz Fomani (RCIC): R530641

برنامه های مهاجرتی کانادا را با گروه مهاجرتی ویکی ویزا کانادا (eCanada سابق) دنبال نمائید.

www.t.me/wikivisacanada

www.instagram.com/wikivisacanada

www.twitter.com/wikivisacanada

www.facebook.com/wikivisacanada

 

در حال ارسال
نظرات کاربر
0 (0 رای)
Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان