• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
13 دی 1397

تحلیل برنامه اکسپرس انتری کانادا – بخش اول

در این سری از نوشته ها قصد داریم تحلیل جامعی از برنامه اکسپرس انتری در 4 سال گذشته ارائه دهیم. این تحلیل ها را در چند بخش از طریق وبسایت و کانال WikiVisaCanada منتشر می کنیم.

بخش اول: مقایسه تعداد دعوت نامه های صادر شده در 4 سال

طبق وعده ای که داده بودیم قصد داریم تحلیل جامعی از برنامه اکسپرس انتری در 4 سال گذشته ارائه دهیم. این تحلیل ها را در چند بخش از طریق کانال eCanada منتشر می کنیم.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]همانطور که می دانید برنامه اکسپرس انتری از ابتدای سال 2015 شروع به کار کرد و در ابتدا مینیمم امتیازها بسیار بالا و متغیر بود و پیش بینی های مختلفی از روند تغییروجود داشت که اکثر پیش بینی ها غلط بودند! عده ای صحبت از مینیمم امتیازهای 750 در این برنامه می کردن و عده ای دیگر ادعای مینیمم امتیاز 300 یا حتی کمتر! به هر حال در این 4 سال این برنامه به ثبات خوبی رسیده و روند آن قابل پیش بینی تر شده است.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]بار گراف ارائه شده نشان می دهد که تعداد دعوت نامه های صادر شده از سال 2015 تا پایان سال 2018 روند کاملاً صعودی داشته است که نکته مثبتی برای این برنامه محسوب می شود. سال های اوج این برنامه سال های 2017 و 2018 بوده است که تعداد دعوت نامه جهش قابل توجهی داشت و حتی از میزان هدفگذاری شده توسط سازمان مهاجرت کانادا نیز پیشی گرفت.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]البته اگر بخواهیم تخصصی تر به تعداد دعوت نامه های صادر شده نگاه کنیم باید به این نکته نیز توجه کنیم آمار ارائه شده تعداد دعوت نامه های صادر شده است و نه تعداد ویزاهای صادر شده! همواره تعداد زیادی از پرونده های ارسالی به دلایل مختلف برگشت می خورند که عمدتاً به دلیل کامل نبودن مدارک است. بنابراین طبیعی است که تعداد دعوت نامه های صادر شده بیشتر از تعداد هدف گذاری به نظر برسد.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]در سال 2015، که شروع برنامه اکسپرس انتری بود، میزان هدف گذاری شده 51000 دعوت نامه بود اما با اختلاف فاحشی تنها 31063 دعوت نامه صادر شد. به دلیل اینکه سال اول اجرایی شدن این برنامه بوده و همچنین تعداد زیادی پرونده های کاغذی که از سال 2014 و قبل از آن به اداره مهاجرت رسیده بودند و باید تعیین تکلیف می شدند طبیعی بود که میزان هدف گذاری شده و همچنین میزان واقعی دعوت نامه های صادر شده چندان بالا نباشند.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]در سال 2016 با رشد خفیف حدود 9 درصدی شاهد بهبود نسبی در تعداد دعوت نامه های صادر شده بودیم. با این حال میزان دعوت نامه های صادر شده تنها 58 درصد میزان هدف گذاری شده بود!

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]اما از سال 2017 شاهد رشد بسیار خوبی در تعداد دعوت نامه های هدفگذاری شده و همچنین صادر شده بودیم. میزان هدفگذاری شده با رشد 22 درصدی به 71400 عدد رسید و هم چنین میزان دعوت نامه های صادر شده با رشد باورنکردنی 155 درصدی تقریبا 2.5 برابر شد که تاثیر آن را در کاهش مینیمم امتیاز ها که به 413 هم رسید دیدیم. به عبارتی نیمه اول سال 2017 بهترین سال برنامه اکسپرس انتری از نظر کاهش مینیمم امتیازها بود. اما از نیمه دوم سال 2017 با تغییر قوانین و اضافه شدن امتیاز برای افرادی که خواهر و برادر در کانادا دارند و یا افرادی که سطح زبان فرانسه آنها بالاتر از حد خاصی است و همچنین افرادی که تحصیلات داخل کانادا دارند مینیمم امتیازها دوباره افزایش پیدا کرد.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]سال 2018 تشابه زیادی با نیمه دوم سال 2017 داشت، چه از لحاظ مینیمم امتیازها و چه از بابت میزان دعوت نامه های صادر شده. میزان هدف گذاری شده و تعداد واقعی دعوت نامه های صادر شده به ترتیب رشد 5 و 4 درصدی داشته اند.

[livicon_evo name=”check.svg” size=”30px”][/livicon_evo]برای سال 2019 برنامه اداره مهاجرت کانادا رشد حدود 9 درصدی در میزان هدفگذاری شده تعداد دعوت نامه ها است و اگر همین رشد را برای تعداد واقعی دعوت نامه نیز در نظر بگیریم می توان امیدوار بود که حدود 97000 دعوت نامه در سال 2019 صادر شود. با ادامه این روند، تعداد دعوت نامه های صادر شده در سال 2020 از 100 هزار هم خواهد گذشت و سال 2021 حدودا عدد 110 هزار را رد خواهد کرد. این افزایش تعداد دعوت نامه ها تاثیر مثبتی بر کاهش مینیمم امتیازها خواهند گذاشت اما نباید تصور کرد که مینیمم امتیازها دوباره به حدود 413 خواهد رسید. زیرا به دلیل تغییر سیستم امتیازدهی در سال 2017 بسیار بعید به نظر می رسد مینیمم امتیازها به کمتر از 430 در سه سال آینده برسد.

 

[livicon_evo name=”warning-alt.svg” size=”30px”][/livicon_evo]هرگونه کپی برداری از این مطلب تنها با ذکر منبع (وبسایت www.wikivisacanada.com) مجاز است.

برنامه های مهاجرتی کانادا را با Wiki Visa Canada دنبال کنید.

Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان