• [email protected]
  • امیر پوراسماعیل جانباز فومنی عضو رسمی شورای قانونگذاری مشاوران مهاجرت کانادا R530641
06 فروردین 1399

تاثیر ویروس کرونا بر برنامه اکسپرس انتری

حدودا 3 ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته و در هفته های اخیر تاثیرات منفی این ویروس را در همه سطوح زندگی مشاهده کرده ایم. کشور کانادا نیز جهت مهار این ویروس محدودیت هایی برای سفر به کانادا در نظر گرفته است. در کنار این محدودیت ها باید به بسته شدن تعدادی از مراکز مربوط به اداره مهاجرت کانادا (چه داخل کشور و چه خارج کشور) هم اشاره کنیم که قطعا بر مدت زمان بررسی پرونده ها تاثیرگذار خواهد بود.

یکی از محبوب ترین برنامه های مهاجرت به کانادا در حال حاضر برنامه اکسپرس انتری است که از سال 2015 به طور پیوسته و منظم اقدام به صدور دعوت نامه و انتخاب افراد با بالاترین امتیاز از داخل Pool کرده است. اما این برنامه نیز تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته و تا همین امروز نیز اثرات آن را مشاهده کرده ایم. قبل از اینکه به اثرات منفی آن اشاره کنیم لازم است که به فاکتورهایی اشاره کنیم که روی این برنامه اثر گذاشته اند. اصولا دو فاکتور مهم در حال حاضر نقش اصلی را دارند. فاکتور اول تعطیل بودن تعدادی از مراکز مربوط به اداره مهاجرت در سراسر دنیاست که باعث کندتر شدن روند بررسی پرونده ها شده است. فاکتور دوم عدم تمایل دولت کانادا به ورود افراد جدید به کشور جهت جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس است.

هر کدام از دو فاکتور بالا تاثیرات منفی خود را بر روند صدور دعوت نامه ها و مدت زمان بررسی پرونده ها خواهند گذاشت. در هفته اخیر شاهد بودیم که دو دراو اکسپرس انتری انجام شد. اما اولی مخصوص افراد دارای نامینیشن استانی و دومی مخصوص افراد با سابقه کار کانادا. اما چرا در حال حاضر این دو گروه به طور خاص دعوت نامه دریافت کرده اند؟ پاسخ نسبتاً ساده است. گروه اول یعنی افرادی که نامینیشن استانی دارند به دلیل محدودیت زمانی اعتبار نامینیشن ها باید دعوت نامه بگیرند. در واقع اداره مهاجرت ناچار است که این گروه را در اولویت قرار دهد. البته این نکته هم مهم است که تعداد زیادی از افراد دارای نامینیشن استانی در حال حاضر داخل کانادا زندگی می کنند. گروه دوم هم افرادی هستند که عموماً داخل کانادا زندگی می کنند و برای دولت کانادا دغدغه ای بابت ورود افراد جدید به کشور ایجاد نمی کند. پس می توان نتیجه گرفت که هدف اداره مهاجرت کانادا کنترل و کاستن از تعداد افرادی است که از خارج وارد کانادا می شوند.

اما سوال مهم در این مقطع این است که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ قطعا موقتی است و بعد از گذر از این بحران به حالت عادی بازگشته و احتمالاً شاهد افزایش تعداد دعوت نامه ها خواهیم بود تا امتیازها به حدود همان 470 برای افرادی که از طریق برنامه FSW اقدام کرده اند باز گردد. البته توجه کنیم که تاثیر ویروس کرونا را بر برنامه های استانی نیز شاهد بوده ایم و خیلی از دراوهای استانی نیز فعلا انجام نمی شود. اما آینده برنامه های مهاجرتی کانادا روشن است و بعد از این عبور از این بحران دوباره به روند عادی بازخواهد گشت.

[livicon_evo name=”hand-left.svg” size=”30px”][/livicon_evo] گروه Wiki Visa Canada Inc که توسط وکلای رسمی مورد تایید اداره مهاجرت کانادا اداره می شود لایسنس وکالت پرونده های مهاجرتی از استان های این کشور مانند ساسکاچوان و … را نیز داشته و آمادگی پذیرش پرونده های شما را دارد.

 

اگر با برنامه اکسپرس انتری آشنایی کافی ندارید توصیه می کنیم از لینک زیر توضیحات ما در مورد این برنامه را مطالعه کنید. همچنین می توانید از خدمات ارزیابی خصوصی ما برای بررسی شرایط خود استفاده کنید.

– امیر فومنی

آشنایی با برنامه اکسپرس انتری

 

جهت دریافت مشاوره برای اقدام از طریق این برنامه اینجا را کلیک کنید.

 

برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری (Express Entry) یا EE که از اول سال 2015 میلادی شروع به کار کرد شامل سه دسته از افراد می شود:

دسته اول: نیروی متخصص فدرال (FSW) یا Federal Skilled Worker

دسته دوم: کلاس تجربه کانادایی (CEC) یا Canadian Experience Class

دسته سوم: کارگر فنی فدرال (FST) یا Federal Skilled Trades

 

برای آشنایی بیشتر با این برنامه ها می توانید بر روی هر کدام از لینک های بالا کلیک کنید.

 

از مزایای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

– کاهش زمان فرآیند اخذ ویزای مهاجرتی (اقامت دائم) به حدود ۶ ماه

– آنلاین بودن ثبت نام در این سیستم

 

افراد بر اساس امتیازی که در سیستم جدید از ۱۲۰۰ به دست می آورند در لیست انتظار برای گرفتن دعوت‌نامه قرار خواهند گرفت و در اصطلاح وارد Pool خواهند شد. به طور متوسط هر دو هفته تعداد مشخصی از افراد داخل Pool که امتیازشان بالاتر از یک عدد مشخص باشد دعوت‌نامه دریافت خواهند کرد. در واقع اگر امتیاز بالایی داشته باشید ممکن است در اولین راند دعوت نامه بگیرید و مهم نیست که چه زمانی وارد Pool شده اید. بعد از گرفتن دعوت‌نامه و ارسال مدارک، در صورتی که مشکلی در مدارک ارسالی شما وجود نداشته و مراحل پزشکی و امنیتی را با موفقیت پست سر بگذارید بعد از حدوداً ۶ ماه ویزای خود را دریافت خواهید کرد. به طور کلی این روش بسیار کم هزینه است.

Avatar

امیر پوراسماعیل (ادمین)

امیر پوراسماعیل جانباز فومنی (RCIC) هستم. وکیل رسمی مهاجرت به کانادا و عضو Immigration Consultants of Canada Regulatory Council با شماره عضویت 530641 آماده قبول وکالت پرونده های اقامت دائم و ویزای دانشجویی و توریستی شما می باشم.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس از طریق واتساپ تماس از طریق اینستاگرام تماس از طریق تلگرام تماس با کارشناسان